Hamarosan jönnek a kormány bejelentései, Gulyás Gergely ismét a sajtó elé áll
További Belföld cikkek
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
- Rogán Antal: Megpróbálunk rendet vágni, de teljes felelősséget nem vállalunk
Hamarosan újabb bejelentéseket tesz a kormány. A Kormányzati Tájékoztatási Központ még szerdán közölte, hogy csütörtökön délelőtt 10 órakor Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő sajtótájékoztatót tart.
A legfontosabb történésekről ezúttal is percről percre frissülő cikkben számolunk majd be, amelyet élőben követhetnek az Indexen.
Legutóbb csaknem egy hónappal ezelőtt, július 26-án tartottak Kormányinfót, amelyen Gulyás Gergely és Vitályos Eszter mellett Bóka János uniós ügyekért felelős miniszter is részt vett. Ekkor az Ukrajna által leállított kőolajszállítás volt a kormányülés fő témája, amelyet Gulyás Gergely zsarolásnak minősített, szerinte a békepárti álláspontja miatt került ebbe a helyzetbe Magyarország és Szlovákia.
Ha a helyzet nem oldódik meg, üzemanyaghiány is lehet, de pánikra semmi ok, szeptemberig megoldást kell találni
– jelentette ki Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kormányinfón.
Szóba kerülhet a közlekedés és a Nemzeti Kártya program kérdése is
A megszokott módon minden bizonnyal most is több témát érintenek majd a Kormányinfón, köztük lehet a Nemzeti Kártya program kérdése is. Korábban arról számoltunk be az Indexen, hogy megszereztük az augusztus 21-én elküldött válaszlevelet, amelyet Pintér Sándor belügyminiszter nevében küldött a kormány az Európai Bizottságnak, miután Ylva Johansson, az Európai Bizottság belügyi biztosa még augusztus 1-jén fordult a kormányhoz, hogy választ kapjon, a kormány miért terjesztette ki a Nemzeti Kártya programot Oroszország és Belarusz számára is. A dokumentumból kiderült: az Európai Unióban élő orosz és belorusz állampolgárok kevesebb mint egy százaléka él Magyarországon.
Magyarország részéről a Nemzeti Kártya iránti kérelem elbírálása esetén ugyanazon migrációs és biztonsági szűrésekre kerül sor, mint más tartózkodási engedélyek esetében. A Nemzeti Kártya kiállítása a vonatkozó európai uniós előírások figyelembevételével és a felmerülhető biztonsági kockázatok megfelelő mérlegelésével történik
– írja válaszlevelében, hozzátéve, hogy Magyarország továbbra is nagy jelentőséget biztosít saját nemzetbiztonsága, valamint az egész schengeni övezet védelmének. Pintér hozzátette, Magyarország az EU és a schengeni övezet külső határának védelmével már így is hozzájárul az övezet biztonságához, valamint az egyezmény működéséhez.
A másik érintett téma, amely felmerülhet, az a közlekedés. Lázár Jánosék nemrég egy ötpontos közlekedési akciótervet dolgoztak ki, amely szerint
- szeptemberben a parlament elé viszi az új személyszállítási törvényt, amelyben a közlekedéshez való jogot állampolgári joggá szeretné nyilvánítani, és szabályozná, hogy ezen a területen mi illeti meg minimálisan a polgárokat. Ennek az állampolgári jognak Lázár szerint része kell legyen, hogy minden magyar a lakóhely és a járáshely között naponta háromszor oda-vissza átszállás nélkül el tudjon jutni, járáshely és megyeszékhely között pedig kétszer;
- új vasútpálya-építési program: négy év alatt 500 kilométer vasutat kell megépíteni. A budapesti HÉV-eket csak akkor újítják fel, ha megérkeznek az uniós pénzek. Lázár János bejelentette: a kormány az Európai Beruházási Bankhoz fordul 1 milliárd eurós hitelkérelemmel (ami 30 évre szólna), ehhez a kormány is ad 1 milliárd eurót. A 800 milliárd forintból megépítendő 500 kilométernyi új vasút munkálatait 2025-ben kezdik. Ebből a pénzből például még a villamosvonalakat is felújítják, a Gubacsi hidat is újjáépítik. Vasúti digitalizáció is benne van ebben a pénzben, sőt transzformátorokat is építenek néhány vonalon;
- új járműveket kell beszerezni. Lázár János erre több opciót is megnevezett. Az első, hogy vadonatúj járműveket vásárolnak. Másodsorban a magyar gazdaság gyárthatna új járműveket, egy külföldi partner megvásárlásával. A harmadik lehetőség, hogy használt járműveket szerezzenek be, de Lázár szerint jó minőségűből kevés van. Ettől függetlenül igyekszik Lázár János ilyen járműveket is beszerezni.
- az utasok komfortérzetének erősítése. Új MÁV-applikáció jön 2025-ben, lesz új utastájékoztatás is. Felújítanak vasútállomásokat, pályaudvarokat, például a Nyugati pályaudvart Pesten, de megújul az állomás Debrecenben, Győrben és Siófokon is;
- újjászervezik a MÁV-ot és leányvállalatait. A MÁV Zrt. lesz a bázis, ennek három leányvállalata lesz. Az egyik személyszállítással fog foglalkozni, a másik a pályaműködtetéssel, a harmadik ezeknek a cégeknek a kiszolgálását fogja végezni.