Rágalomnak tartja a MÁV a pápai vonal szándékos lassításának vádját
További Belföld cikkek
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
- Három hónapos csecsemő halt meg Budapesten
- Órákon belül új hagyományt teremt Sulyok Tamás köztársasági elnök
- Rónai Egon: Ha akkor nem rúgnak ki, az életem egészen másfele kanyarodik
- Nem akármilyen drogfogásról számolt be a budapesti rendőrség
A Magyar Közlekedési Klub állítása alapján a MÁV szándékosan lassítja a Csorna-Pápa vasútvonalat, ezzel 22-25 perccel mesterségesen növelne a vonatok menetidejét. Ehhez „kamu lassújeleket” használnak, olyan vasúti sebességkorlátozásokat, amelyek rendes indok nélkül lettek bevezetve.
A Magyar Közlekedési Klub szerint a MÁV azt akarja kizsarolni a kormányból, hogy beruházási forrásokat allokáljanak nekik, vagy egyszerűen zárják be az érintett vonalat. A Közlekedő Tömeg Egyesülettel együtt ezért felkértek egy igazságügyi szakértőt, aki többek között azt állapította meg,
hogy a Pápa-Csorna vonalon a lassújelek 87 százaléka indokolatlan, közülük több szabálytalanul lett kijelölve, és az általuk okozott nagyjából 22 perces késés miatt borulnak a csatlakozások a két végállomáson.
A Klub Facebookon a helyzet azonnali elhárítását követelte a bizonyítékokra hivatkozva, melyekkel kapcsolatban egy nyílt levelet is írtak a tagok. A MÁV szerint azonban sem a szakértői jelentés, sem pedig az egyéb bizonyítékok nem hitelesek, inkább rémhírterjesztésnek minősülnek.
A vasúti társaság Kommunikációs Igazgatóság a Telex megkeresésére határozottan elutasította az általuk rágalomnak titulált panaszokat.
A szakértői anyagként hivatkozott írás helyenként méltatlan, helyenként pedig alkalmatlan a tételes cáfolatra. Annak szerzője hiányos ismeretekkel, gyakran az alapvető szakmai fogalmakat is keverve vagy helytelenül alkalmazva, számos belső ellentmondástól terhelten, elégtelen vagy érthetetlen levezetések során jut szenzációsnak szánt, de alapvetően hamis megállapításokra
– áll a válaszukban. Szerintük van helye a vitának, és a kritikának is, azonban a „szakmainak láttatott, az utasokat megtéveszteni képes rémhírterjesztésnek” nincsen. Szerintük ha sebességkorlátozást vezetnek be egy vasútvonalon vagy annak egy szakaszán, akkor annak mindig nyomós oka van, és nemzetközi sztenderdeken és szabályokon alakul.
A két szervezet által megbízott igazságügyi szakértő elmondásuk szerint pedig akkor sem tudott teljes értékű vizsgálatot végezni, ha tényleg bejárta a Pápa és Csorna közötti utat, tekintve, hogy az összes adat begyűjtéséhez olyan jogosultságok és engedélyek, valamint képzés kell, amihez a szakértő nem fért hozzá. Arra a kérdésre, hogy felülvizsgálják-e a 14-es vonal lassújeleit, nem válaszoltak.