Közel két hónap után készült el a Margit hídon a kerékpárút
További Belföld cikkek
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
- Parázs vita alakult ki Magyar Péter és Fülöp Attila között
- 60 milliós Merci, vagy nincs mit enni? – Anyagi különbségek karácsonykor
- Hamarosan megszólal Orbán Viktor, évértékelő interjút ad a miniszterelnök
- Jön a havazás Budapesten is, figyelmeztették a lakosságot
Mint beszámoltunk róla, július 8-án kezdődött a kerékpárút felújítása a Margit hídon, szakaszos lezárással zajlottak a munkálatok. Eltávolították az elhasználódott bevonatot, új burkolatot fektettek le, újrafestették, útburkolati jelekkel és piktogrammal látták el, a gyalogosjárdától elválasztó burkolati jelzést is kicserélték – részletezi a Telex, hozzátéve: a beruházás 58 millió forintba került, ez méterenként 95 ezer forintot jelent.
Mint rámutatnak, a főváros egyik legforgalmasabb kerékpárútjáról van szó, az elmúlt két hónap alatt a gyalogosoknak és a járművekkel közlekedőknek is számos kellemetlenséget okozott a lezárás. A Pestről Budára közlekedő autósok csak egy sávot használhattak, így a Nagymező utca és a környező utcák rendszeresen bedugultak. A rollerrel, kerékpárral közlekedőknek, gyalogosoknak pedig egy mindössze kétméteres sávon kellett osztozniuk.
A meglátásuk szerint aránytalanul hosszú felújítással kapcsolatban a 444 megkereste a Budapest Közút Zrt.-t, és a vállalat arra hivatkozott, hogy a speciális piros műgyantabevonat megkötése időigényes, illetve a híd acéllemezei miatt másfajta föld- vagy betonalapú út nem jöhetett szóba.
A Budapesti Közlekedési Központ közleményében kiemelte: a Margit híd északi járdáján lévő kerékpárúton a tavaly nyári adatok alapján naponta átlagosan több mint 10 ezer alkalommal keltek át kerékpárral, vagy más mikromobilitási eszközzel, a legforgalmasabb napokon ez a szám a 18 ezret is elérte.
A lap erre alapozva a felújítást végző vállalatnak azt is felvetette, hogy a megnövekedett forgalom indokolhatott volna szélesebb utat, amire a Budapest Közút Zrt. a következő választ adta:
„A Margit híd és annak szigeti szárnyhídja sem szerkezetileg, sem azért, mert műemlék, nem bővíthető, így a gyalogos és kerékpáros terek sem növelhetők anélkül, hogy valami másnak a tere ne csökkenne.”