- Belföld
- lázár jános
- nyílt levél
- márki-zay péter
- mindenki magyarországa néppárt
- batida
- kastély
- magyar közút
Lázár János nyílt levelet kapott, nem kímélték a minisztert
További Belföld cikkek
- Székely János püspök: Az ünnep az egy kincs, és ezt mindenki érzi
- A Madách Imre Gimnázium leváltott igazgatója szerint az iskolai mobiltörvény abszolút hungarikum
- Felsővezetéki hiba és több járműhiba is volt a MÁV-nál vasárnap reggel
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
- Készüljön fel, érkezik a havazás Magyarországra!
A Mindenki Magyarországa Néppárt kedden nyílt levelet írt Lázár Jánosnak és a Magyar Közútnak. A párt arra a hírre reagált, hogy kilométerenként mintegy félmilliárd forintot költ a Magyar Közút egy olyan négyszámjegyű mellékútra, amelyen alig van forgalom. Az Átlátszó cikke szerint arról az útról van szó, amely Lázár János batidai kastélyához vezet. A 6 kilométeres szakasz felújítása bruttó 3,3 milliárd forintba kerül.
Márki-Zay Péter pártja szerint „miközben országunk számos pontján égető szükség lenne a közúti infrastruktúra fejlesztésére és karbantartására, ez a projekt teljes mértékben figyelmen kívül hagyja a lakosság valós igényeit és csak Lázár János és más kiváltságosok érdekeit és kényelmét szolgálja”.
Mint írták, az ország egyes részein a közutak annyira leromlott állapotban vannak, hogy a közlekedés gyakorlatilag életveszélyessé vált, és sok vidéki település megközelítése nehézkes, mert az odavezető utak nincsenek megfelelően karbantartva, továbbá egyre több helyen hiányzik a biztonságos közlekedéshez szükséges infrastruktúra.
Indoklást vár Márki-Zay Péter pártja
Úgy vélik, a beruházásra fordított összegből számos más, valóban indokolt közlekedési problémát is meg lehetne oldani. Szerintük ez a pazarlás teljesen elfogadhatatlan „egy olyan országban, ahol a MÁV összeomlott és tömegközlekedési válság sújtja”.
A Mindenki Magyarországa Néppárt most azt kéri Lázár Jánostól és a Magyar Közúttól, hogy indokolják meg, miért vált szükségessé ez a beruházás, és milyen közérdekű célokat szolgál valójában, és elvárják, hogy a közpénzeket az adófizetők érdekében használják fel, és ne egy szűk elit érdekeinek kiszolgálására.
Hozzátették, a Mindenki Magyarországa Néppárt határozottan tiltakozik az ilyen felelőtlen és pazaroló közpénzfelhasználás ellen, és követelik, hogy azonnal állítsák le az említett útfelújítási munkálatokat. Követelik azt is, hogy az erre szánt forrásokat haladéktalanul csoportosítsák át olyan projektekre, amelyek az ország közlekedési hálózatának valódi fejlesztését szolgálják.
Lázár János a 2018-as választások után jelent meg hivatalos tulajdonosként a Batida közelében fekvő, 3000 négyzetméteres, kastélyszerű vadászházban, miután az azt birtokló részvénytársaság részvényeinek 8,1 százalékát áprilisban megvette. A 2017 decemberében felépült vadászbirtok azután került fókuszba, miután kiderült, olyan földek veszik körbe, amelyek kizárólag Lázár János családjának tulajdonában vannak.
Reagált a Magyar Közút
A Magyar Közút a következőket reagált a a fentiekre cikkünk megjelentése után. Mint írták: „A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában 2024. augusztus 21-én indulhatott el a 4413-as jelű Algyő-Maroslele összekötő út átfogó, teljes körű felújítása, melyről korábban a helyi, Csongrád-Csanád vármegyei közlekedőket és médiumokat is előre tájékoztatta a közútkezelő. A mai napon olyan cikkek jelentek meg a beruházás kapcsán, amelyek politikai szempontok alapján értelmezte át a projekt műszaki paramétereit, így fals módon járhatta be a hazai sajtót a fejlesztéshez kapcsolódó szakmai tájékoztatás”.
Emiatt a Magyar Közút szeretné még egyszer kiemelni, hogy a projekt olyan hosszútávú fejlesztés kezdő lépéseit jelenti, ami később a 47-es főút fejlesztési munkáihoz kapcsolódó teljes útzár miatti forgalomszervezési munkák miatt stratégiai fontosságú lesz. Azt is közölték, hogy
- a 47-es főút algyői Tisza-hídjának bővítési, fejlesztési munkái már előkészítő fázisban vannak, a tervek alapján pedig már most realizálható, hogy az építési munkák során időszakosan teljes útzár bevezetése is sor kerül.
- A főúton naponta 17470 egységjármű közlekedik, ebből 888 teherautó. Ehhez hasonló forgalmat kell majd szükség esetén elvezetnie a 4413-as jelű Algyő-Maroslele összekötő útnak.
- A mellékút felújítás előtt nem rendelkezett olyan műszaki paraméterekkel, hogy naponta az ilyen megnövekedett arányú, főleg teherautó forgalom biztonságos és komfortos áthaladását biztosítsa, mivel nem ekkora terhelésre volt méretezve a szakasz. Ezért még a 47-es főút fejlesztése előtt döntöttek arról, hogy a mellékút komplex felújítása elengedhetetlen ahhoz, hogy ez a szakasz hivatalos terelőút lehessen és a lehető legkisebb mértékű kerülővel számoljanak a térségben közlekedők és a teherautósok, vagyis ez a beruházás a főút fejlesztéséhez tartozó alprojektnek minősül.
- Tekintettel arra, hogy a mellékút térségében térfogatváltozó altalaj jellemző, amely rendkívül víz- és fagyérzékeny kötött talajfajta, ez pedig a pályaszerkezet deformációját is okozhatja, ezért a meglévő pályaszerkezetet teljes elbontják, új pályaszerkezet épül, arra terítik az új aszfaltrétegeket.
- A szakemberek célja az volt, hogy hosszú távon, a terelés alatt és után is megfelelő állapotú utat használhassanak az autósok.
- Az útszakasz térségben betöltött jövőbeni funkciója mellett fontos kiemelni, hogy ez az út szolgálja a Nagyfai Országos Büntetés-végrehajtási Intézet megközelítését is – közölte a Magyar Közút.