Lázár János: Aki a Fidesz után Magyar Péter s*ggét nyalja, nem lehet tárgyaló fél
További Belföld cikkek
- Megváltozik a közétkeztetés, nincs több diós tészta és szezámmagos rántott hús
- Találtak valamit Magyar Péterék irodájában, szakértők vizsgálják az eszközt
- Pozitív változás történt Sallai Nóra állapotában, de a színésznő még mindig nem tudja, hogy kisfia meghalt a balesetben
- Egy hét alatt csaknem 9 millió forint gyűlt össze a Jónak lenni jó! akcióval
- Hószállingózás, gyenge havazás is előfordulhat – ilyen időjárásra kell készülni
Mint arról beszámoltunk, nincs elég működő szerelvény, ezért a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13–23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést eredményeznének az állami fenntartó által tervezett intézkedések.
„A rendelkezésre álló járműkapacitás a jelenlegihez képest 4 motorvonategységgel kevesebb jármű napi forgalomba adását teszi lehetővé” – írta a MÁV-HÉV Zrt. a HÉV járatritkításainak indoklásaként a menetrendi tervezetről szóló előkészítő anyagokban a HVG szerint. A MÁV-HÉV Zrt. kapacitásszűkítési tervét a BKK és a főváros is hevesen bírálta (a MÁV-HÉV utóbb közleményben reagált a sajtóhírre).
Karácsony Gergely főpolgármester és Vitézy Dávid egykori főpolgármester-jelölt nem sokkal később a közösségi médiában írták meg véleményüket az intézkedéssel kapcsolatban. Karácsony Gergely hangsúlyozta, hogy mindez Budapest számára teljesen elfogadhatatlan, és kiemelte, hogy az állam működésképtelenségének a budapestiek nem lehetnek kárvallottjai. Vitézy Dávid szerint szintén elfogadhatatlan az intézkedést, Facebook-posztjában azt is felsorolta, hogy szerinte elsősorban a kormány és Lázár János építési és közlekedési miniszter a felelősek mindezért, de Tarlós Istvánt és Karácsony Gergelyt is felelősnek tartja.
Szerdán arról is beszámoltunk, hogy Vitézy Dávid összehívja a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottságának rendkívüli ülését, hogy megakadályozza Lázár Jánosnak a HÉV-ek tervezett ritkítására vonatkozó terveit. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője reméli, hogy közösen és egyhangúlag sikerül kiállni a tervek ellen.
Lázár János szerint a minisztérium és a MÁV sem hozott még döntést
Lázár János egy nappal később reagált, szintén a közösségi médiában.
Úgy látom, hogy néhány aberrált, belvárosi, libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén, és ezért aztán hallucinációik vannak a HÉV-vel, meg úgy általában a világgal kapcsolatban. Ilyenkor persze hazudnak is
– fogalmazott posztja elején.
Leírta, hogy szerinte az Építési és Közlekedési Minisztérium vagy a MÁV vezetésében senki, semmilyen döntést nem hozott a HÉV működésével vagy menetrendjével kapcsolatban. „Minden más állítás nettó hazugság” – hangsúlyozta a miniszter.
A jövőben a közlekedési kormányzat sehol és semmiről nem kíván Vitézy települési képviselővel egyeztetni. Aki ugyanis a hazugságokban az élen jár; aki elveszítette a főpolgármester választást, pedig minden segítséget megkapott ahhoz; aki most, a Fidesz után Magyar Péter s*ggét nyalja, nem lehet tárgyaló fél
– jegyezte meg Lázár János.
Vitézy Dávid utóbb ugyancsak a Facebookon reagált Lázár János mondataira, erről itt írtunk bővebben.
A MÁV-vezér szerint is kevesebb HÉV járhat majd, de döntés még nincs
Mindeközben az InfoRádióban Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója elismerte, hogy a HÉV-járművek fogynak, mert elérik a kritikus életkort, ami után már nem tudják őket üzemeltetni. Hozzátette, hogy kevesebb járművel fognak dolgozni minden bizonnyal 2025-ben, mint 2024-ben, és ennek a menetrendre is lehetnek hatásai. Elmondta azt is, hogy egyelőre a lehetséges megoldásokat gyűjtötték össze és küldték el a BKK-nak, de végleges döntés még nem született.
Hegyi Zsolt kérte a javaslat kidolgozóitól, hogy olyan változásokat vizsgáljanak, melyek nem érintik a csúcsidőszakokat. A javaslatokat az utasszámlálás adatai alapján készítették el, és ott avatkoznak be, ahol az utasforgalom ezt megengedi.
Az új menetrendről a jogszabályban meghatározott időpontban, tehát a december közepi menetrendváltás előtt legalább két héttel fognak az utasok tájékoztatást kapni, addig a szükséges egyeztetések és döntések meg fognak születni
– mondta Hegyi Zsolt. Azt is megjegyezte, hogy a járatritkítások átmeneti megoldást jelenthetnek, és hosszú távon csak a teljes járműcsere segít.