Vitézy Dávid a HÉV-járatritkításról: Csepelen feleannyi kocsi járt a csúcsidőben
További Belföld cikkek
- Politikatörténeti pillanat volt Menczer Tamás és Magyar Péter találkozása?
- Nemi erőszak és gumibotozás a tiszalöki börtönben – jelentést tett közzé az Európa Tanács
- 2053-ig mindent titkosítottak a Védelmi Beszerzési Ügynökség hekkertámadásáról
- Tűz ütött ki egy gödöllői házban és egy soproni lakásban
- Felmondott a Kutyapárt hegyvidéki képviselője a privát munkahelyén a vagyonnyilatkozata miatt
Vitézy Dávid közösségi oldalán osztotta meg, hogy az egyik utastól kapott fotó alapján feleannyi kocsival járt a csepeli HÉV a kedd reggeli csúcsidőben.
Egy utas küldte: 6 helyett 3 kocsis csepeli HÉV a reggeli csúcsidőben, pontban reggel nyolckor. Ugye nem az lesz a vége, hogy a »nem lesz járatritkítás« zászlaja alatt bevezetnek mégis mindent, bújtatott üzemzavarnak álcázva? Vagy ez is szabotázs, államtitkár úr, és tán ürgebőrbe bújt békaemberek vitték el a másik három kocsit?
– tette fel a kérdést Facebook-bejegyzésében a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője.
Elbocsátáshoz vezetett a HÉV-ritkítási botrány
Mint írtuk, december 15-től három fővárosi HÉV-vonal járatait is ritkítanák. Egy október 10-én kiszivárgott terv szerint a jelenlegi hat kocsi helyett csak hárommal, illetve ritkábban közlekednének a szerelvények a ráckevei, a gödöllői és a csepeli viszonylatokon.
A fővárosi politikusok személyeskedéstől sem mentes vitában üzengetnek egymásnak. Karácsony Gergely főpolgármester közölte, hogy a főváros biztosan nem járul hozzá a járatszámok radikális csökkentéséhez, majd nyilvánosságra hozta a levelet is, amelyet a BKK illetékes igazgatója írt az állami MÁV-HÉV megkeresésére. A dokumentumból kiderül, hogy a cég valóban három szakaszon tesz javaslatot járatritkításra. Mint írta, Vitézy Dávid állítása nem helytálló, ugyanis a főváros jóváhagyása nélkül semmiféle HÉV-ritkítás nem lehetséges.
Lázár János a járatritkítással kapcsolatban azt írta: „Az Építési és Közlekedési Minisztérium vagy a MÁV vezetésében senki semmilyen döntést nem hozott a HÉV működésével vagy menetrendjével kapcsolatban! Minden más állítás nettó hazugság. Arról viszont döntött Orbán Viktor és kabinetje, hogy több száz milliárdból fejlesztjük a pályát és a járműparkot.” A helyzetre Tarlós István korábbi főpolgármester is reagált az Indexnek, amiről itt írtunk hosszabban.
Az Indexnek Hegyi Zsolt, a MÁV új vezérigazgatója nyilatkozott arról, hogy évtizedek óta tudni lehet, hogy elöregedett a HÉV-flotta. A teljes cikk itt olvasható.