Itt a minisztériumi bejelentés: rég várt fejlesztésbe kezd a MÁV
További Belföld cikkek
- Folytatódik a hangfelvétel-ügy, Vogel Evelin újra üzent Magyar Péternek
- Tiltakoznak a kutatók a legnagyobb magyar kutatóhálózat privatizációja ellen
- Kiderült, mikor és hogyan indul a BKK-rendészet
- Messzire kerülje el a Debrecen–Nagykereki vasútvonalat, akinek gyengék az idegei
- Megváltozik a közétkeztetés, nincs több diós tészta és szezámmagos rántott hús
Az államtitkár a projektet azzal indokolta, hogy a közlekedési akcióterv egyik legjelentősebb részét képező, csaknem 800 milliárd forintos infrastruktúra-fejlesztés mellett szükség van járműfejlesztésre is. Ugyanakkor az új járművek beszerzése hosszú folyamat, egy most megvásárolt vasúti jármű legjobb esetben 2028-ra állhat forgalomba. Érdemes tehát azokat is számításba venni, amelyek a MÁV tulajdonát képezik, de felújításra várva nem közlekednek. Országszerte csaknem 100 ilyen vasúti kocsi van, ezek felújításával időt lehet nyerni – mondta az államtitkár.
Hozzátette: az erősítésre nagy szükség van, mert az ország- és vármegyebérleteknek, valamint az új kedvezményrendszernek köszönhetően ma többen utaznak a MÁV vonatain, mint a járvány előtti rekordidőszakban. Bár évtizedes hátrányokat kell ledolgozni a vasúttársaságnál, a kormány mindent megtesz, hogy a vasúti szolgáltatás ne csupán olcsóbb legyen, de folyamatosan javuljon is – fogalmazott Nagy Bálint.
A MÁV Zrt. vezérigazgatója szintén azt emelte ki az államtitkár videóüzenetében, hogy a vasúti közlekedés Magyarországon egyre népszerűbb az ország- és vármegyebérleteknek, valamint a tarifareformnak és a budapesti tarifaközösségnek köszönhetően – idézte az MTI. Hegyi Zsolt szerint a vasúttársaságnak az a feladata, hogy ezt a népszerűséget megszolgálja, ezért „hadrendbe kell állítani minden járművet”, amellyel a MÁV rendelkezik.
Ennek érdekében kezdődött el annak a mintegy 100 vasúti szerelvénynek a felújítása, amiket alkatrészhiány miatt eddig nem lehetett korszerűsíteni. Ezeknek körülbelül a fele korszerű, első- és másodosztályú intercitykocsi. A felújítandó járművek a tervek szerint a következő nyáron már forgalomba is állhatnak, így még több légkondicionált vasúti kocsi közlekedhet jövőre. Ez a projekt lesz tehát a következő 9 hónap legfontosabb feladata – tette hozzá a MÁV vezérigazgatója.