Tiszta vizet öntött a pohárba a MÁV-vezér, elárulta, lesz-e járatritkítás a HÉV-nél
További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
Mint megírtuk, sok vitát váltott ki a HÉV járatritkításáról szóló kiszivárgott terv, miszerint a jelenlegi hat kocsi helyett csak hárommal, illetve ritkábban közlekednének a szerelvények a ráckevei, a gödöllői és a csepeli viszonylatokon.
Pár napja szakmai és civil partnerek egyeztettek a BKK Mobilitási Témacsoportjának ülésén, ahol többek között hangsúlyozták, hogy az agglomeráció közlekedéséhez elengedhetetlen a HÉV-járatok fejlesztése. Az elöregedő járművek helyett átmeneti megoldásként felmerült a meglévő vonalakon a sokak által csak „hannoveri villamosnak” hívott TW–6000/6100 típusú járművek közlekedtetése.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója más módon képzeli el a fejlesztést, a Facebookon most közzétett videóban is cáfolta a járatritkításról szóló híreket:
Mostanában sokan és sok helyen beszélnek a HÉV-ről, azonban hogy mi történik, az itt dől el, mi pedig biztosítani fogjuk a szükséges járműveket, és a menetrend nem fog változni
– fogalmazott az állami vasúttársaság vezetője. Arra is kitért, hogy több szakértői vélemény szerint nem közlekedhetnek tovább a 60. életévüket betöltött járművek, a 2025-ös évben ez négy HÉV szerelvényt fog érinteni, amiket valamilyen okból félreállított fiatalabbakkal pótoljnak, miután javításra kerültek. Szavai szerint ehhez két dologra van szükség, forrásra és alkatrészekre.
„A munka oroszlánrésze pedig a MÁV-HÉV »fantasztikus kollégáié«, akik ezt erőn felül elvégzik”– fogalmazott Hegyi Zsolt. A vezérigazgató szerint a gyors karbantartás kulcsfontosságú a menetrendhez szükséges darabszám biztosítására.
A MÁV vezetője az Indexnek korábban úgy nyilatkozott, hogy olyan megoldást keresnek a járműhiányra, ami a legforgalmasabb időszakokat és vonalakat nem érinti.