Wizz Air: A MÁV vonatai is sokat késnek, mégsem írnak mindegyik esetről a médiában
További Belföld cikkek
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
- Parázs vita alakult ki Magyar Péter és Fülöp Attila között
- 60 milliós Merci, vagy nincs mit enni? – Anyagi különbségek karácsonykor
- Hamarosan megszólal Orbán Viktor, évértékelő interjút ad a miniszterelnök
- Jön a havazás Budapesten is, figyelmeztették a lakosságot
A Wizz Air keddi sajtótájékoztatóján kiderült, hogy a repülési cégi mutatói javultak: járataik a korábbiakhoz képest pontosabbak voltak, és több utast is szállítottak. A legtöbb késést és járatkimaradást a szélsőséges időjárási viszonyokkal, a túltelített légtérrel és a földi kiszolgálóknál tapasztalható munkaerőhiánnyal magyarázták – derül ki a Telex cikkéből.
Radó András, a Wizz Air kommunikációs és kormányzati kapcsolatokért felelős vezetője elmondta, hogy a következő 6-8 évben a gépparkot a jelenlegi 224-ről szeretnék feltornászni 500 darabra. A hiányzó mennyiséghez 100-at már meg is rendeltek, ezek a következő három évben érkeznek meg, és a budapesti bázisra is jut.
Wizz Air vs. MÁV
A MÁV vonatai is sokat késnek, mégsem írnak mindegyik esetről a médiában – erről is beszélt Radó, aki szerint aránytalanul sok cikk jelenik meg a Wizz Air késéseiről a sajtóban. Szerinte annyira a tömegközlekedés részévé vált már a repülés, hogy a késések hírértéke túlzóan magas. Ráadásul a legtöbb késés még mindig az évről évre szélsőségesebbé váló időjárási körülmények miatt fordul elő.
„Lehet, hogy 5-6 órával később, mint ahogy az utas tervezte, de mi eljuttatjuk az utasainkat az úti céljukra, ha módunkban áll” – fogalmazott Radó, aki fontosnak tartotta kiemelni, hogy amíg ők inkább bevállalják az akár 5-6 órás késéseket is, addig a többi légitársaság törli a járatot. Hozzátette, ugyan ez sok kellemetlenséget okoz, de még mindig kisebbet, mint egy esetlegesen törölt járat. A kommunikációs vezető 2023-as évhez viszonyított adatokkal is alátámasztotta az állításait:
- 5 százalékkal nőtt a pontosan landoló gépek száma;
- 11 százalékkal több járat indult pontosan;
- 24 százalékkal kevesebb járatot töröltek;
- 99,5 százalékát teljesítették a tervezett járatoknak.
Radó András megerősítette, hogy szigorításokat vezetnek be a kézipoggyászok méretét illetően. Bár a 2018 óta alkalamzott szabályozáson nem kívánnak változtatni, de az ellenőrzőkapuknál szigorúbbak lesznek a személyzet tagjai, akik a méretellenőrző kereteket sűrűbben használják majd, mint azt eddig megszokhattuk.
Emlékezetes, hogy nyáron fogyasztóvédelmi vizsgálat indult a légitársaságokkal, így a Wizz Airrel szemben is a nagy gyakorisággal előforduló késések és járattörlések miatt, erről ebben a cikkben mi is írtunk.