Wizz Air: A MÁV vonatai is sokat késnek, mégsem írnak mindegyik esetről a médiában

2024.11.19. 19:19
Pontosabb indulások és érkezések, kevesebb járattörlés, jelentős gépparkbővítés, szigorítás a beléptetésnél a kézipoggyászok terén. Többek között ezekről is beszélt a Wizz Air légitársaság kommunikációs vezetője, aki szerint rájuk nézve méltatlan, hogy a MÁV késéseiről kevesebbet beszél a média, mint az utasszállító repülőgépek esetében.

A Wizz Air keddi sajtótájékoztatóján kiderült, hogy a repülési cégi mutatói javultak: járataik a korábbiakhoz képest pontosabbak voltak, és több utast is szállítottak. A legtöbb késést és járatkimaradást a szélsőséges időjárási viszonyokkal, a túltelített légtérrel és a földi kiszolgálóknál tapasztalható munkaerőhiánnyal magyarázták – derül ki a Telex cikkéből.

Radó András, a Wizz Air kommunikációs és kormányzati kapcsolatokért felelős vezetője elmondta, hogy a következő 6-8 évben a gépparkot a jelenlegi 224-ről szeretnék feltornászni 500 darabra. A hiányzó mennyiséghez 100-at már meg is rendeltek, ezek a következő három évben érkeznek meg, és a budapesti bázisra is jut. 

Wizz Air vs. MÁV

A MÁV vonatai is sokat késnek, mégsem írnak mindegyik esetről a médiában – erről is beszélt Radó, aki szerint aránytalanul sok cikk jelenik meg a Wizz Air késéseiről a sajtóban. Szerinte annyira a tömegközlekedés részévé vált már a repülés, hogy a késések hírértéke túlzóan magas. Ráadásul a legtöbb késés még mindig az évről évre szélsőségesebbé váló időjárási körülmények miatt fordul elő.

„Lehet, hogy 5-6 órával később, mint ahogy az utas tervezte, de mi eljuttatjuk az utasainkat az úti céljukra, ha módunkban áll” – fogalmazott Radó, aki fontosnak tartotta kiemelni, hogy amíg ők inkább bevállalják az akár 5-6 órás késéseket is, addig a többi légitársaság törli a járatot. Hozzátette, ugyan ez sok kellemetlenséget okoz, de még mindig kisebbet, mint egy esetlegesen törölt járat. A kommunikációs vezető 2023-as évhez viszonyított adatokkal is alátámasztotta az állításait:

  • 5 százalékkal nőtt a pontosan landoló gépek száma;
  • 11 százalékkal több járat indult pontosan;
  • 24 százalékkal kevesebb járatot töröltek;
  • 99,5 százalékát teljesítették a tervezett járatoknak.

Radó András megerősítette, hogy szigorításokat vezetnek be a kézipoggyászok méretét illetően. Bár a 2018 óta alkalamzott szabályozáson nem kívánnak változtatni, de az ellenőrzőkapuknál szigorúbbak lesznek a személyzet tagjai, akik a méretellenőrző kereteket sűrűbben használják majd, mint azt eddig megszokhattuk.

Emlékezetes, hogy nyáron fogyasztóvédelmi vizsgálat indult a légitársaságokkal, így a Wizz Airrel szemben is a nagy gyakorisággal előforduló késések és járattörlések miatt, erről ebben a cikkben mi is írtunk.