Vitézy Dávid gyalogosstratégiára nyújtott be javaslatot a Fővárosi Közgyűléshez
További Belföld cikkek
- Fontos határidőre figyelmeztette az Oktatási Hivatal a felvételizőket
- Gulyás Gergely bejelenti a kormány legfrissebb döntéseit
- Gázolás és járműhiba nehezítette a MÁV reggeli közlekedését
- Szándékosan elgázoltak, majd megvertek egy futárt Budapesten
- Fotókon és videón, ahogy kimenekítik a Duna alatt rekedt metró utasait
Budapesten ma gyakran szűk járdákon kell oldalaznunk, a külső kerületekben sok helyen kiépített járda sincs, van, ahol kiépített gyalogátkelőre lenne szükség, sok az olyan az alul- felüljáró, amelyek kellemetlenné teszik a közlekedést. A közösségi közlekedés versenyképességének is alapfeltétele, hogy a megállók, állomások megközelíthetősége javuljon – írja Vitézy Dávid Facebook-oldalán.
Meglátása szerint a besétálható terek arányát is növelni kellene a belvárosban, és a járdahálózat szakadásait és egyenetlenségeit meg kellene szüntetni, amelyek akadálymentesített, megfelelően széles kialakítására lenne szükség, ami a mozgásukban korlátozottak, az idősek és a babakocsival közlekedők számára is kedvezne.
Javasolja továbbá, hogy a Széll Kálmán térhez hasonlóan a szintkülönbségek leküzdéséhez több kültéri mozgólépcsőt állítsanak üzembe, ott ahol ezt felülvizsgálatok alapján a gyalogosforgalom indokolná. A stratégia részeként említette, a zebrák javítását, megvilágítását és több helyen újabb gyalogátkelők kialakítását. Hangsúlyozta, hogy egy átfogó információs rendszer létrehozása nagyban megkönnyítené a gyalogosközlekedést Budapesten.
A gyaloglási feltételek javítása kiemelten fontos ahhoz is, hogy a közösségi közlekedés vonzóvá váljon a közlekedők számára, de hozzájárul a városi gazdasági élet, a kiskereskedelem, a vendéglátás és a turizmus fejlődéséhez is
– jegyezte meg. Szavai szerint alapfeltétel a biztonságos gyalogos közlekedés megteremtése többek között annak érdekében, hogy a gyerekek önállóan a forgalom veszélyeinek nem kitéve tudjanak eljutni az iskolába. Megemlítette, hogy a fiatal generációk egészséges fejlődéséhez is hozzájárul a nagyobb arányú gyalogos közlekedés, amihez szükség van az ilyen fejlesztésekre.
„Nem véletlen, hogy Londontól Bécsen át Rotterdamig számos városnak külön stratégiája és felelőse van a gyalogos közlekedés fejlesztésére, Pozsony pedig olyan járdahálózat-fejlesztési programba kezdett, melynek kapcsán saját, pozsonyi mintát, járdakő-designt is kialakítottak, hiszen a járda a városkép része is - ma Budapesten aszfaltburkolatúak a városképi jelentőségű főutak járdái is sok esetben”– részletezte.
Közlése szerint ennek érdekében a Budapesti Mobilitási Tervben és a Közlekedésbiztonsági Stratégiában foglaltakkal összhangban a Podmaniczky Mozgalom benyújtotta a gyalogosközlekedés fejlesztésére szolgáló stratégiát a Fővárosi Közgyűlés novemberi ülésére.
(Borítókép: Vitézy Dávid 2024. június 12-én. Fotó: Tövissi Bence / Index)