Lázár János olyan fejlesztéseket ígért meg, amelyeket korábban még ellenzett
További Belföld cikkek
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
- Három hónapos csecsemő halt meg Budapesten
Lázár János építési és közlekedési miniszter Arató Gergellyel, a Demokratikus Koalíció (DK) kőbányai országgyűlési képviselőjével tárgyalt a kőbányai vasútállomás állapotáról.
Szerkesztőségünknek eljuttatott sajtóközleményükben arról írnak, hogy a miniszterrel együtt bejárták a „működő rozsdatemetőt”.
Miniszter úr egyetértett azzal, hogy megnézik, milyen módon lehet itt változtatni, milyen módon lehet rövid és hosszabb távú megoldásokat találni. Kiemeltem neki az akadálymentesítés kérdését, hiszen ez a főváros ötödik legforgalmasabb állomása, és az ország tíz legforgalmasabb állomása között van. Mégsem lehet megközelíteni sem gyermekkocsival, sem kerekesszékkel, sem másfajta, akadálymentes módon
– fogalmazott Arató Gergely.
A DK-s politikus szerint a MÁV többet tehetne azért, hogy biztosítva legyen a biztonságos utazás. A MÁV-val való biztonsági együttműködésre a közlekedési miniszter ígéretet is tett. Ezt követően Arató Gergely szóba hozta a MÁV jegyvásárlási rendszerének „abszurditásait”. Például azt, hogy az elővárosi közlekedésben a jegyvásárlásnál előre meg kell adni azt, hogy melyik vonattal akarunk utazni, valamint azt, hogy a normál jegyvásárlásnál is meg kell adni a személyigazolvány számát.
Ígéret hangzott el, hogy januárban elindul egy új jegyvásárlási felület, amelyiken észszerűbben fogják megoldani ezeket a dolgokat, […] Foglalkoztunk az állomás takarításával, ígéretet kaptam arra, hogy a MÁV a saját területének, például a mosdóknak a takarítására több energiát fog fordítani
– mondta a képviselő.
Arató Gergely felhozta, hogy a kőbányai lakosok körében aggodalmat kelt az, hogy az új reptéri utat a Gyömrői úton vezetik be, ami Kőbányán fog többletforgalmat okozni. A miniszterrel megegyeztek arról, hogy a Kőbányai Önkormányzat bevonásával szerveznek egy közmeghallgatást a reptéri út Kőbányát érintő hatásairól, ahol reményei szerint meg tudják előzni azt, hogy Kőbánya ne kapjon újabb forgalmat.
Vitézy Dávid is megszólalt
Lázár János Facebook-bejegyzésben számolt be a találkozóról, ahol arról számolt be, hogy megállapodtak a Kőbánya-Kispest vasútállomás fejlesztéséről.
A KöKi-n is van feladat bőven
– írta a miniszter.
A bejegyzésre reagálva Vitézy Dávid rámutatott arra, hogy korábban pont a miniszter állította le Kőbánya-Kispest vasútállomás fejlesztését, „amire még uniós forrás is volt”.
A vonatkozó közbeszerzést a BFK 2022-ben írta ki, amit aztán a vasútfejlesztéssel foglalkozó szakembergárda kirúgásával egyidejűleg Lázár János visszavonatott az ismert »NEM! SOHA!« feliratokkal általa összefirkált beruházási táblában
– írta Vitézy Dávid, aki hozzátette, hogy az állomás fejlesztésére a repülőtéri vasút megépítéséhez is szükség lenne, azonban a beruházás az elmúlt két és fél évben nem haladt előre.