Nagy bejelentést tett a MÁV vezérigazgatója, de a munka oroszlánrésze még hátravan
További Belföld cikkek
- Kútfejnek hajtott egy kamion az M7-esnél
- Sorsdöntő fordulathoz ért a nemzet aranya, amely jólétet hozhat Magyarországra
- Szentkirályi Alexandra keményen beleállt a Tisza Pártba
- Bikinis lányokról készült felvételekkel árasztották el a jászapáti plébánia Facebook-oldalát
- Elbontják a Westend szökőkútját, új látványosság nyílik a helyén
„Jövőre több mint 4 milliárd forint értékben fogjuk végrehajtani a Keleti-programot, aminek keretében itt, az ország egyik legforgalmasabb pályaudvarán megújítjuk a váltókörzeteket, a biztosítóberendezés áramellátását, és a felsővezetéki hálózatot” – fogalmazott videóüzenetében Hegyi Zsolt.
Ezt a munkát már a kisiklások, balesetek ellenére is tervezték, azoknak hatására azonban előrehozták, és az első fázisát már most, idén elvégezték. Ennek keretében az volt a tervük, hogy kétszáz talpfát kicserélnek a Keleti pályaudvaron, ezzel is javítva a váltók üzembiztonságát. Mint mondta, ezt a küldetést túlteljesítették, 240 aljat cseréltek ki. A munka szombaton véget is ért, és most már zajlanak a szabályozási munkálatok.
Azért tudtak az előre tervezett ütemnél gyorsabban haladni, mert októberrel befejeződött a MÁV korábbi felépítményjavításra szakosodott leányvállalatának, a MÁV FKG Kft.-nek az integrációja, ezáltal az ottani kollégáik segítségével megkettőzött erőforrásokkal tudtak a Keleti pályaudvaron dolgozni. A munkát az éjszakai órákban, este 9 és reggel 5 óra között végezték, az utasforgalmat szinte egyáltalán nem zavarták.
„A program oroszlánrésze még előttünk van, jövőre folytatjuk a felújítást. A most kicserélt aljak azonban már hozzájárulnak ahhoz, hogy a Keleti biztos pontja legyen a hazai vasúti közlekedésnek, az onnan induló vagy oda érkező vonatok pedig pontosabbak legyenek” – áll a bejegyzésben.
Mint ismert, az elmúlt időszakban több baleset is történt a Keleti pályaudvaron. Még augusztus végén, az egyik vasárnap este kisiklott a Claudiopolis nevű, Kolozsvárról közlekedő InterCity-vonat öt személykocsija. Senki nem sérült meg, de a baleset jelentős fennakadást okozott a vasúti közlekedésben. A szerencsétlenségből később közéleti vita kerekedett. Október végén aztán újabb kisiklás történt a Keleti pályaudvaron, a rendőrség az ügyben nyomozást is indított. A hét elején a Déli pályaudvaron is fennakadások voltak.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.