Bejelentést tett a MÁV-csoport, megújul a vállalat vezetése
További Belföld cikkek
- Lázár János a kormány problémáiról: Csoda, hogy még talpon vagyunk
- Belgrádban ingyenes lesz a közösségi közlekedés, de megoldható lenne ez Budapesten is?
- Emeletes busz karambolozott Mosonmagyaróvárnál, több ember megsérült
- Az Egyesült Államok likvidálta az Iszlám Állam vezetőjét
- Rétvári Bence: Magyar Péter politikai haszonszerzésre használja a gyerekeket
2025-re kiteljesedik a MÁV-csoport integrációja – tájékoztatott erről közleményében a társaság. Szerintük a korábbi leánycégek egyesülésével létrejön a „hatékonyabb működést lehetővé tévő, a korábbinál kevesebb vezetői pozícióval működő, integrált közlekedési vállalat”, amely mindössze négy (3+1) cégből áll:
- a kötöttpályás infrastruktúráért felelős MÁV Pályavasúti Zrt.-ből,
- a vasúti és autóbuszos személyszállításért egyaránt felelős MÁV Személyszállítási Zrt.-ből,
- a vállalatcsoport informatikai és működéstámogatási hátországát adó MÁV Szolgáltatóközpont Zrt.-ből, valamint
- a három cég munkáját összehangoló, a teljes cégcsoport tevékenységét irányító MÁV Zrt-ből.
A vállalat érvelése szerint a januártól érvényes új működésmódot nem csupán az egyszerűbb és átláthatóbb szervezeti struktúra támogatja, hanem a vállalatcsoport vezetésének megújulása is.
A MÁV-csoport vezérigazgatójának előterjesztésére az állam tulajdonosi jogait gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium nevében Lázár János miniszter az alábbi kinevezéseket támogatta:
- a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója a jövőben Kormányos László lesz, akit a munkájában vezérigazgató-helyettesként segíti Kazai Katalin, Laskay Lóránt, Szarka Zsolt és Fajcsák Lajos.
- A MÁV Pályaműködtetési Zrt. vezérigazgatója továbbra is Németh Réka. Munkáját a jövőben vezérigazgató-helyettesként segíti Széles Marianna és Pósalaki László.
- A MÁV-csoportot irányító, a leányvállalatok működését összehangoló MÁV Zrt. vezérigazgatója továbbra is Hegyi Zsolt. Munkáját vezérigazgató-helyettesként Dányi Gábor, illetve új kinevezettként Reich László segíti majd.
Az új megbízások január 1-jétől érvényesek, és határozatlan időre szólnak.
A következő öt-nyolc évben a MÁV-nak legalább 1500 milliárd forintra volna szüksége a teljes vasúti járműpark modernizálásához – mondta október közepén az Indexnek Hegyi Zsolt, a MÁV új vezérigazgatója. Emellett részletesen beszélt arról, hogy a 15 projektet felölelő, 800 milliárd forintos vasútépítési program felét az Európai Beruházási Bank állja, így szigorú az ütemterv: még idén el kell jutni a közbeszerzések kiírásáig, jövőre már dolgoznának a munkagépek, hogy 2029-ig minden befejeződjön. Az interjúban a szakember kitért arra, hogy az átfogó reformok és fejlesztések középpontjában a pontosabb menetrend és az utasok komfortérzetének növelése áll.