Bejelentést tett a MÁV-csoport, megújul a vállalat vezetése

2024.12.20. 16:53
Megújul a nemzet közlekedési vállalatának vezetése – jelentette be pénteken a MÁV-csoport. Ennek értelmében 2025-re kiteljesedik a MÁV-csoport integrációja, így pedig a vállalat mindössze 3+1 cégből áll majd. A MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója a jövőben Kormányos László lesz.

2025-re kiteljesedik a MÁV-csoport integrációja – tájékoztatott erről közleményében a társaság. Szerintük a korábbi leánycégek egyesülésével létrejön a „hatékonyabb működést lehetővé tévő, a korábbinál kevesebb vezetői pozícióval működő, integrált közlekedési vállalat”, amely mindössze négy (3+1) cégből áll:

  • a kötöttpályás infrastruktúráért felelős MÁV Pályavasúti Zrt.-ből,
  • a vasúti és autóbuszos személyszállításért egyaránt felelős MÁV Személyszállítási Zrt.-ből,
  • a vállalatcsoport informatikai és működéstámogatási hátországát adó MÁV Szolgáltatóközpont Zrt.-ből, valamint
  • a három cég munkáját összehangoló, a teljes cégcsoport tevékenységét irányító MÁV Zrt-ből.

A vállalat érvelése szerint a januártól érvényes új működésmódot nem csupán az egyszerűbb és átláthatóbb szervezeti struktúra támogatja, hanem a vállalatcsoport vezetésének megújulása is.

A MÁV-csoport vezérigazgatójának előterjesztésére az állam tulajdonosi jogait gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium nevében Lázár János miniszter az alábbi kinevezéseket támogatta:

  • a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója a jövőben Kormányos László lesz, akit a munkájában vezérigazgató-helyettesként segíti Kazai Katalin, Laskay Lóránt, Szarka Zsolt és Fajcsák Lajos.
  • A MÁV Pályaműködtetési Zrt. vezérigazgatója továbbra is Németh Réka. Munkáját a jövőben vezérigazgató-helyettesként segíti Széles Marianna és Pósalaki László.
  • A MÁV-csoportot irányító, a leányvállalatok működését összehangoló MÁV Zrt. vezérigazgatója továbbra is Hegyi Zsolt. Munkáját vezérigazgató-helyettesként Dányi Gábor, illetve új kinevezettként Reich László segíti majd.

Az új megbízások január 1-jétől érvényesek, és határozatlan időre szólnak.

A következő öt-nyolc évben a MÁV-nak legalább 1500 milliárd forintra volna szüksége a teljes vasúti járműpark modernizálásához – mondta október közepén az Indexnek Hegyi Zsolt, a MÁV új vezérigazgatója. Emellett részletesen beszélt arról, hogy a 15 projektet felölelő, 800 milliárd forintos vasútépítési program felét az Európai Beruházási Bank állja, így szigorú az ütemterv: még idén el kell jutni a közbeszerzések kiírásáig, jövőre már dolgoznának a munkagépek, hogy 2029-ig minden befejeződjön. Az interjúban a szakember kitért arra, hogy az átfogó reformok és fejlesztések középpontjában a pontosabb menetrend és az utasok komfortérzetének növelése áll.