Csaknem kétnapos technikai átállás jön a Vodafone-nál, 40 órára leáll a rendszer

2024.12.23. 13:24
A Vodafone Magyarország 2024. december 31. 15 óra és 2025. január 2. 7 óra között technikai átállást végez. A megjelölt időszakban nem lesznek elérhetők a vállalat online felületei, mobilvásárlási szolgáltatásai, valamint a My Vodafone applikáció. A televíziós, internetes és mobilszolgáltatások továbbra is zavartalanul működnek majd.

Az átállás alatt az ügyfélkiszolgálás mind a mobilos, mind a vezetékes ügyfelek részére szünetel az üzletekben, valamint a telefonos és online csatornákon. A megjelölt időszakban a vállalat online felületei, mobilvásárlási szolgáltatásai, illetve a My Vodafone applikációk sem lesznek elérhetők.

Így többek között nem működik majd az online egyenlegfeltöltés és adatvásárlás, a számlabefizetés, az autópályamatrica-, a parkolás- vagy a mobillottó-vásárlás sem a szolgáltató megszokott felületein. 

Mi nem lesz elérhető az informatikai átállás időszakában?

  • A szolgáltató átalakítja weboldalát, ezért az nem lesz elérhető a megjelölt időszakban, így a webshopban szerződésmódosításra, új szolgáltatás vagy készülék megrendelésére nem lesz lehetőség. Január 2-től a megújult www.one.hu oldal várja az ügyfeleket.
  • A My Vodafone alkalmazás is megújul, így 2024. december 31-én 15 órától nem lehet majd belépni az alkalmazásba, ezáltal ügyintézésre sem lesz lehetőség. 2025. január 2-től viszont az új One applikációkban a megszokott funkciók és lehetőségek várják a felhasználókat.
  • Az egyenlegfeltöltést csak az erre alkalmas bankautomatákon lehet ebben az időszakban elvégezni.
  • A OneTV webes és applikációs felületére nem lehet majd belépni az átállás ideje alatt. Az átállás kezdete előtt már belépett felhasználók tudják használni a szolgáltatást, amennyiben folyamatosan bejelentkezve maradnak.
  • Az Easy Rider alkalmazáson keresztül nem lehet autópálya-matricát vásárolni, továbbá parkolást indítani, fizetni.
  • A Mobilvásárlás (autópálya-matrica, parkolás, lottó stb.) funkciók SMS-ben sem lesznek elérhetőek.

A személyes és telefonos ügyfélkapcsolati csatornákon nem lesz lehetőség:

  • új szolgáltatási csomagok előfizetésére, meglévő előfizetés módosítására (szerződéshosszabbításra, tarifacsomag-váltásra),
  • számlabefizetésre,
  • adat- és egyéb kiegészítő opciók vásárlására,
  • roamingszolgáltatás aktiválására,
  • készülékkel kapcsolatos ügyintézésre (szerviz, kárrendezés, új biztosítás kötése),
  • egyenleggel kapcsolatos ügyintézésre, feltöltőkártyás éves adategyeztetésre és SIM-kártya-aktiválásra.

Mobil szolgáltatások esetén a Vodafone azt javasolja ügyfeleinek, hogy gondoskodjanak időben az elegendő adatmennyiségről és a roamingszolgáltatások aktiválásáról, különös tekintettel az ünnepi időszakra. A szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy lehetőség szerint december 30-ig fizessék be számláikat.

A feltöltőkártyás ügyfelek ATM-en keresztül változatlanul feltölthetik egyenlegüket, továbbá a szolgáltató kéri, hogy az esedékessé váló éves feltöltőkártyás adategyeztetéssel kapcsolatos teendőket még az átállás előtt végezzék el. Érdemes felkészülni arra is, hogy autópálya-matrica ebben az időszakban csak benzinkúton vagy egyéb alkalmazásban (Simple), valamint lottó a Szerencsejáték Zrt. lottózóiban vagy egyéb online felületen (szerencsejatek.hu) vásárolható, a parkolást pedig a parkolóautomatákon keresztül vagy egyéb alkalmazásban (Simple, Parkl) intézhetik az ügyfelek az átállás ideje alatt.

A technikai átállásban érintett folyamatokról és teendőkről a szolgáltató több csatornán keresztül tájékoztatja ügyfeleit, valamint létrehozott egy tájékoztató aloldalt is a fontosabb tudnivalókkal kapcsolatban. A technikai átállás kizárólag az ügyintézést és vásárlást érinti, a televíziós, internetes és mobilszolgáltatások továbbra is zavartalanul működnek majd.