Nemdolgozók – Dolgozók 4:4
További Belföld cikkek
- Anyát és gyermekét gázolták halálra Pest vármegyében
- Vitézy Dávid „néhány ténnyel” reagált a Budapest Brand 5 év után elbocsátott vezetőjének állításaira
- Megvan, mikor tartják az időközi választást Újpest-Angyalföldön, ahol lemondott a DK-s képviselő
- Bejelentették a béremelést, majd „programozott” elbocsátási hullám kezdődött a Magyar Postánál
- Enyhített a kormány, egy ázsiai országból is érkezhetnek vendégmunkások Magyarországra
Azért, hogy a keddi május 1-jéből négynapos ünnepünk legyen, a hétfői, április 30-i munkanapot április 21-én, szombaton kellett ledolgozni. Vagyis csak kellett volna. Rögtönzött felmérésünk szerint a szerkesztőség közelében lévő üzletek és irodák közül egyetlen egy sem volt nyitva, amely szombaton nem nyit ki.
A kormányzatban is félgőzzel dolgoztak a szombati munkanapon. Minisztériumok és az adóhivatal lakossági ügyfélszolgálatait teszteltük, mennyi esélyünk van egy laza munkanapon hivatalos ügyeket intézni, legalábbis ahhoz információt kérni. A nyolc telefonhívásból négy volt eredményes, bár érdemi információkat ennél kevesebb helyen kaptunk.
Az adóhivatallal kezdtük a sort, egy kék számot kellett hívnunk. Az automata menüvel nem volt sok gondunk, sikerült mindig a jó számot lenyomnunk, hogy eljussunk az ügyintézőhöz. Csak 23 másodpercet kellett várni, hogy ő felvegye a telefont, és érthető, alapos választ adott az aggódó ügyfélnek, aki május 21-ig, az szja-bevallás napjáig nem tud előteremteni több mint 120 ezer forintot a befizetendő adójára.
Nemdolgozók – Dolgozók 0:1
Mielőtt azonban kezdtük volna elbízni magunkat, hogy megy ez, mint Demszkynek a metróépítés ígérgetése, és a magyar közigazgatásban tényleg rendet vágott Szetey "kormányzatiháer" Gábor, jött a szociális és munkaügyi minisztérium. Amely ügyfélszolgálatán talán nem olvasták a saját honlapjukon is megtalálható rendeletet a munkanapok áthelyezéséről. A szociális ügyekkel kapcsolatos számot egy percen keresztül hívtuk fölöslegesen, aztán már csak 20 kicsörgést vártunk meg.
Nemdolgozók – Dolgozók 1:1
Hasonló kudarcban volt részünk a tárca másik, munkajoggal foglalkozó számán is. Itt már ki sem vártuk az egy percet, nagyjából húsz csörgés után feladtuk a kísérletezést. (Cikkünk megjelenése után a minisztérium szóvivője azt mondta, hogy munkatársai benn voltak, és a pénteki munkarend szerint délután egyig dolgoztak is, a telefonvonalak viszont akkor is kicsöngést jeleznek, ha leterheltek vagy foglaltak a vonalak).
Az egészségügyi minisztérium következett, amely ügyfélszolgálatának száma csak egyetlen számjegyben tér el a munkaügyiétől. Ez már eleve nem sok jóval kecsegetett, és az ómen nem csalt: kétszer próbálkoztunk, mindkétszer a huszadik kicsengés után adtuk fel, nem hittünk abban, hogy a 21 lesz a nyerőszám.
Nemdolgozók – Dolgozók 2:1
A dolgozók tehát hátrányba kerültek, de az önkormányzati és területfejlesztési tárca kiegyenlített: a minisztérium ügyfélszolgálatán már a harmadik csengés után felvették a telefont. Segíteni sajnos nem tudtak: azt szerettük volna megtudni, mikor írják ki az idei panelpályázatokat. Azt mondták, hívjuk őket később, először arra gondoltunk, hogy a hétköznapi szombat miatt esetleg nincs benn a terület szakértője, de aztán pontosítottak: néhány hét múlva később, mert most még nincs döntés az idei pályázati kiírásokról.
Nemdolgozók – Dolgozók 2:2
Az agrártárca honlapján nem is találtunk olyat, hogy ügyfélszolgálat, így a minisztérium központi számát hívtuk. Itt megtudtuk, hogy ügyfélszolgálat "nem igazán van még", pontosabban a "hét elején van valaki az ügyfélszolgálaton, egy előrehozott nyugdíjas kolléga". Szerencsére megkérdezik, tudnak-e segíteni, és tudnak.
Elmondjuk, hogy Kabán szeretnénk átállni cukorrépáról bioetanol-alapanyagra, amire az a válasz, hogy "próbálok kapcsolgatni", bár elismeri "elég kevesen vannak ma bent". A második próbálkozásra végül sikerül beszélnünk valakivel, aki ismer valakit, aki tud egy-két dolgot egy-két dologról, ráadásul "ő még benn is van". Közvetlen számot is kaptunk hozzá, de mivel igazából nem vagyunk érdekeltek a kabai agrárügyekben, tovább már nem próbálkoztunk.
Nemdolgozók – Dolgozók 2:3
A szorgalmasak előnyét tovább növeli a külügyminisztérium. Ausztráliába kellene sürgősen elutaznunk egy örökség ügyében, mondjuk a tárca központi számát kezelő hölgynek, és ő nagyon segítőkészen felajánlja, hogy először kapcsolja az ausztrál referenst, aztán majd segít a vízumügyekkel kapcsolatban is. Kapcsolta is, de gyorsan letettük, mielőtt felvették volna.
Nemdolgozók – Dolgozók 2:4
A gyors kijózanodást a központi okmányirodának, majd a gazdasági és közlekedési tárcának köszönhetjük. Az okmányiroda több számát is hiába próbáljuk meg felhívni, bár a tényszerűség megkívánja, hogy elismerjük: néha ez a hagyományos munkanapokon sem sikerül.
Nemdolgozók – Dolgozók 3:4
A gazdasági tárca ügyfélszolgálatán is hiába vártuk végig többször a 10-12 csörgést, senki nem veszi fel. Igaz, a tárca online ügyfélszolgálatot is felkínál, de mi jobb szeretjük az élő hangot. Vagyis csak szerettük volna; október 20-án, a következő munkanap-áthelyezéses hétvégén talán majd összejön. A végeredmény – amely egyébként talán nem sokkal rosszabb, mintha bármely normál munkanapon próbálkoztunk volna – most mindenesetre:
Nemdolgozók – Dolgozók 4:4