Zsuzsanna
-2 °C
13 °C

Álnéven támadták meg Ádert és Schmidtet

2007.01.18. 17:45
A Magyar Nemzet bevallotta a Hír Tv-nek, hogy nem tud vitapartnert állítani Schmidt Máriával szemben, mert a Terror Háza igazgatóját Orbán-ellenes szervezkedéssel vádló cikket álnéven írták. Az írás szerzője körüli homály oszlatás érdekessége, hogy Schmidtnek Liszkay Gábor elnöklete alatt működő Hír Tv ajánlotta fel, hogy teret engedne a Liszkay Gábor főszerkesztésvel működő Magyar Nemzet cikkírójával folytatandó vitának.

Nem lesz tisztázó televíziós műsor Schmidt Mária és a Magyar Nemzetben Horváth Zsolt néven publikáló esszéista között, miután a lap kerülőúton bevallotta, hogy a 2006. január 15-i számában "Schmidt Mária ante portas" címmel közölt publicisztikája álnév alatt jelent meg.

Nem fedi fel

A jobboldali napilap hétfői számában féloldalas írásban Orbán ellenes szervezkedéssel megvádolt egykori Orbán-tanácsadó szerdán jelentette be, hogy nyilvános vitára hívta ki a cikkszerzőt. A vita megszervezéséhez a Hír Tv ajánlott segítséget. Schmidt csütörtöki közleményében viszont már azt tudatta, hogy a tévé információi alapján biztos, hogy nem lesz műsor. Gajdics Ottó, a Hír Televízió Zrt. vezérigazgató-helyettese ugyanis arról értesítette őt, hogy vitával kapcsolatos megkeresésre a Magyar Nemzet azt a választ adta: a szerző "az írói álneve mögötti valós kilétét nem kívánja felfedni, s nem óhajt részt venni a nyilvános tévévitán. A válaszból még az is kiderült, hogy az ál-Horváth "az ügyben személyesen és közvetlenül is érintett", és ezért, nem kívánja tovább mérgesíteni a helyzetet.

Liszkay itt is, ott is

Az, hogy Horváth Zsolt csupán álnév, így végül egy tulajdonképpeni önleleplezéssel került nyilvánosságra. A Schmidtnek segítséget ajánló Hír Tv-t ugyanis ugyanaz a Liszkay Gábor vezeti, aki a Magyar Nemzet élén a főszerkesztői posztot tölti be. Ráadásul a két cég közötti szoros kapcsolatra jellemző, hogy nemrég a televíziónál az okozott feszültséget, hogy több embernek a nemzetesek térnyerése miatt kellett távoznia. Liszkay az elmúlt napokban elérhetetlen volt.

Egeiről nem vallott

A Magyar Nemzet tavasszal szintén egy véleményoldalon megjelentetett cikkel támadta meg Pokorni Zoltánt. A publicisztikát egy állítólagos politológus hallagató jegyezte. Bár a lap akkor nem vallotta be, hogy Egei Antal sem valós személy, az Index információi szerint ilyen néven a szóbajöhető években nem érettségizett senki. A szerző kilétével kapcsolatban még a Fideszben is úgy vélték, hogy az alelnököt keményen kiosztó írás megszövegezéséért a lap egyik vezető munkatársa a felelős. A pártban azonban azt is tényként kezelik, hogy a lapban megjelenő, a párt ügyeit érintő cikkek a Nemzetben közvetlenül szerepet nem vállaló, de azt informálisan azért kézben tartó Simicska Lajos véleményét tükrözik.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!