Autóval kedveskednek a nemzetnek
További Belföld cikkek
- A kormány „egyházi szereplőkkel” bővítené a nevelőszülői hálózatot, de az egyházakat nem értesítették
- A virológus figyelmeztetett: van nagyobb veszély a Covidnál
- Rászoruló gyermekeknek gyűjt karácsonyi ajándékokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
- Harminchárom éves bűnügy végére tett pontot a rendőrség, elfogták a paloznaki gyilkosság egyik elkövetőjét
- Nagyszabású konferenciát szerveznek a reformátusok a kegyelmi botrány feldolgozásáról
Pozsgayt nem zavarja
"Ebben a feszült közéletben nem kell ott is ellenséget keresni, ahol nincs" - mondta az írónő, a testület tagja, aki szerint "több kedves nyereményt" is kisorsolnak. A listáról, valamint az ajándékozás feltételeiről a konzultációs testület májusi 30-i ülésén döntenek.
"Könyv, festmény és más, kulturális értéktárgyak" - árulta el Pozsgay Imre az Indexnek, hogy mire számíthatnak a konzultációs kérdőívet visszaküldők. A testület munkájában Orbán Viktor kérésére részt vevő, egykori állampárti politikust az sem zavarja, ha a "másik oldalhoz" tartozóé lesz a nyereményautó. Szerinte ennek reális esélye van, mert nemcsak a jobboldali választópolgárokat mozgatja meg a kérdőív.
"Nem hiszem, hogy autóért cserébe konzultálnánk a néppel" - mondta Pozsgay. "Annyi történt, hogy egy adományozó ezzel a gépkocsival kívánt hozzájárulni az akció sikeréhez."
A nyereményjáték, illetve az a körülmény, hogy a kérdőív-visszaküldőknek - természetesen, ha meg akarják pályázni az autót - valódi személyi adataikat kell megadniuk, azt engedi sejtetni, hogy a Fidesz-közeli akció sokkal inkább az MSZP Amőba játékához vagy az SZDSZ korábbi regisztrációs kampányához hasonló, választói adatbázist építő marketingakció, semmint valamiféle bázisdemokrata kísérlet.
Független a Fidesztől, de
Orbán Viktor, a Fidesz elnöke néhány héttel ezelőtt jelentette be a Nemzeti Konzultációs Központ kérdőíves akcióját. Az űrlapon több kérdéskör szerepel arról, hogy miként értékelik az emberek a rendszerváltástól eltelt időszakot, melyek a legnagyobb csalódások, mik az elvárások, és van értékválasztásra (liberális, konzervatív, szociáldemokrata) utaló kérdéssor is.
A Nemzeti Konzultációs Testület felállítását március elején jelentette be Orbán Viktor. A tanács a volt miniszterelnök szerint független a Fidesztől, bár a tanács felállításához szükséges forrásokat a Fidesz pártalapítványa finanszírozza.
Fel kell készülni
"A játékban való részvétel önkéntes, és amíg egy ilyen játékot nem a versenytárs terhére hirdetnek meg, addig nincs vele baj" - mondta a Nemzeti Konzultációs Központ kezdeményezéséről Tonk Emil, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke. "A politikának ugyanúgy fel kell keltenie az érdeklődést maga iránt, mint a piaci viszonyok között működő cégeknek."
Tonk szerint fel kell készülnünk arra, hogy a politika egyre gyakrabban alkalmazza majd azokat az eszközöket, amiket korábban csak a klasszikus gazdasági szférában alkalmaztak. "Hol van már a kilencvenes évek második fel, amikor rácsodálkoztunk arra, hogy a politikai és a mosóporreklám között nincs is olyan nagy különbség?" - merengett a múlton marketingszövetség alelnöke.
Egy kommunikációs szakember az Indexnek azt mondta, hogy a kereskedelemben megszokott dolog nyereményjátékkal reklámozni egy terméket, de szerinte ilyen a politikai kampányokban egyáltalán nem szokás. Szerinte kommunikációs szempontból azért lehet ez problémás, mert azt a képet sugallja, hogy nem bíznak eléggé az új termék, az új brand bevezetésében, ezért értékes nyeremény felajánlásával próbálják "eladni" azt.
Szocialista autó
Elképzelhető, hogy egy MSZP-s játékban is autót nyerhet a legszerencsésebb játékos. Az Alapítvány a Modern Baloldalért amőbajátékán a legtöbb pontot nyerők között más ajándékokat is kiosztanak, de döntés még nincs. A játék egyébként a multilevel marketing alapjaira épül, a feladatok végrehajtásáért, például aktuális közéleti kérdések virtuális megoldásáért, és új tagok beszervezéséért is pont jár.