Óriási dugók jönnek

2008.04.07. 11:05

Fontosabb részletek
  • A BKV szakszervezetei délután egyig sztrájkolnak a közlekedési társaság tervezett járatritkítása miatt.
  • A BKV-sztrájk délután egyig tart, mivel az elégséges szolgáltatásokról sem tudtak megállapodni, csak néhány, alvállalkozók által üzemeltetett járat közlekedik.
  • Várhatóan csak a délutáni, esti órákban áll helyre teljesen a budapesti tömegközlekedés.
  • Ahogy várható volt, hétfő hajnali nulla órakor indította újra a vasúti sztrájkot a VDSZSZ, így várhatóan a budapesti elővárosi közlekedés is kiszámíthatatlan lesz.
  • A Nyugat-Magyarországon közlekedő GYSEV vonatai járni fognak.
  • A fővárosi kórházak az éjszakai ügyelet meghosszabbításával próbálják átvészelni a közlekedési káoszt.
  • A közlekedési nehézségek miatt több budapesti iskolában szünet lesz, ahol nem, ott sem kell igazolás a későknek, hiányzóknak.

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • cikkünk a témában:

    Vidéken se könnyû: busz, tartálykocsi balesetezett

    Veszprém megyében felborult egy tartálykocsi, Újfehértón pedig diákok sérültek meg egy buszbalesetben.
  • A nagyobb közlekedési csomópontokból eltűntek az összefüggő kocsisorok. A Váci és az Üllői út már egészen jól járható, ahogyan az Árpád és a Margit híd is. Az Erzsébet hídon még mindig nagyon nehéz a pesti oldalra átjutni, az autósor lényegében az Astoriáig összefüggő.
  • Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter szerint ezzel ismét bebizonyosodott, hogy a VDSzSz Szolidaritás célja csupán a politikai zsarolás, hiszen követelései minden alapot nélkülöznek. Minthogy a sztrájk értelmét veszítette, Gaskó Istvánnak sem maradt más lehetősége, mint elállni a politikai célú nyomásgyakorlástól – olvasható a GKM közleményében.
  • Azt elhiszem, hogy nem járnak a négyes-hatos villamosok, és amerre nézek óriási dugók vannak, az ok, hogy egy órát sétáltam az esőben, míg eljutottam a munkahelyemre. Azt el tudom képzelni, hogy egész Magyarország közlekedése megbénul, de hogy még a műszaki egyetem blokkjának híres-hírhedt állandó duplaunicumakciós helye, a Pikk Dáma is zárva tartson!! Manapság már semmiben sem bízhat az ember.
  • Bár mostanra nagyjából rendeződött a helyzet a budapesti utakon, az már most látható, hogy délután a reggelinél is nagyobb káosz várható az utakon. Egyfelől azért, mert míg a reggeli forgalom több órára szétoszlott – olvasóink levelei szerint voltak, akik 5-kor már felkeltek, hogy beérjenek 8-ra dolgozni –, a munkaidő vége feltehetően jobban összerázza a forgalmat, másfelől azért, mert akkor már közlekedni fognak a BKV járművei is.
  • A Budafoki kifele teljesen jó, a Fő utcánál kisebb a sor mint szokott. Befelé viszont kerüljék a 6-os bevezetőjét a Savoya parktól a Lágymányosi hídig – javasolja egy olvasónk.
  • Látszólag a Soroksári út Boráros tér és Nemzeti Színház közötti része alapján elült a forgalmi káosz. Normális, talán a megszokottnál is nagyobb iramban halad a forgalom. Bezzeg reggel.
  • Mindenki a dugós kis utcákba hajt be, az Andrássy út üres, a Vágány utca üres. Dugó van a Dózsa György úton az Ajtósyig, üzente olvasónk.
  • "Lehet, hogy nekem szerencsém is volt, de - szerintem - bízni kell az emberekben" - írja egyik olvasónk. "Csillaghegyről járok a Pusztaszeri útra naponta BKV-val. Két busz és a Hév igénybevételével általában 1 óra alatt érek be. Ma autóstoppal jöttem, Csillaghegyen az első autó vett fel, a Mechwart térnél az ötödik. Így ma 30 perc alatt beértem."
  • Bár a VDSZSZ 10-kor ismét felfüggesztette a vasutassztrájkot, éjfélig valamennyi Volán táraság elfogadja az érvényes vasúti bérleteket, illetve a MÁV arcképes igazolványait, továbbá a BKSZ által kibocsátott BEB bérleteket és kiegészítő bérleteket, közölte a MÁV.
  • Itt, Berlinben márciusban nagyjából két hétig tartott a sztrájk, és néhány nap után a helyiek egész ügyesen hozzászoktak a helyzethez, sőt, az első héten kibontakozott egy egységes sztrájkkultúra. Megnőtt ugyan az utak forgalma, de nagyon sokan váltottak biciklire, akar mínuszközeli hidegben is. Az iskolákba és munkahelyekre be kellett járni, a késést csak az első néhány napban tolerálták.

    A legleleményesebb sztrájkkezelési megoldásokat érdemes lenne Budapesten is fontolóra venni: az autósok a szélvédőjük bal sarkában egy egységes jellel mutatták, ha hajlandóak voltak magukkal vinni valakit, a gyalogosok pedig kartonpapírokra írták ki nagy, feltűnő betűkkel, hogy melyik városrészbe akartak eljutni. Miután az újságok is beszámoltak ezekről az ügyes technikákról, pár napon belül elterjedtek, és pompásan működtek az egész városban.

  • Egy rendőrautó is karambolozott hétfőn reggel a sztrájkok miatt megnövekedett fővárosi forgalomban. A járőrkocsi egy másik autóval ütközött össze fél tíz előtt a VII. kerületi Dózsa György út és Thököly út kereszteződésében - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság. Senki nem sérült meg, a baleset okát még vizsgálják. (FH)
  • A kőbányai úton a szokásosnál is nagyobb dugóban egy állami Audi A6-os segített előbbre jutni. A hátul ülő idősebb hölgy és az anyósülésen utazó fiatalos férfi kiemelten fontos emberek lehetnek, hiszen kék villogóval a szembe sávba törtek maguknak utat, majd a kínai piac mellett a Baross utcáig többször a százas tempót is elérték, számolt be olvasónk.

    "Szerencsére óvatosan mentek, így motorral beállva mögéjük sikerült kicsit lefaragni az autók kerülgetése okozta időveszteségen, és a 10 kilométeres távot az Alagútig a szokásos 15-30 perc helyett 20 perc alatt sikerült teljesíteni." Érdekes módon a rendőrautót utolérve ők is visszaálltak a sorba. Lehet, h annyira mégsem volt indokolt a megkülönböztető jelzés használata?

  • Indulás: 6:30 Petőfi u. XIX.ker.
    Érkezés: 9:45 II.ker Frankel Leó u.
    Ez 195 perc a szokásos 30-40 perc helyett!

    Nagyon gáz volt, rendőr csak egy helyen segített, viszont több helyen is visszaküldték a síneken autózókat.

  • Budapesten mind a 166 posta kinyitott hétfő reggel a BKV-sztrájk ellenére is, igaz három hivatal csak késve fogadta az ügyfeleket. A BKV-sztrájk ellenére Budapesten csaknem 1300-nál is több útvonalon megkezdődött a levelek, csomagok kézbesítése és a pénzes utalványok kifizetése. A város távolabbi pontjaira a kézbesítőket autóval viszik el. Mindemellett előfordulhatnak olyan kerületek, ahol a postások csak az időkorlátos küldeményeket, az elsőbbségi leveleket és a pénzes utalványokat juttatják el a címzetteknek hétfőn. (FH)
    Nyugati pályaudvar
  • Az átlagosnál is gyengébb a forgalom a főváros belső részeiben az utv.hu közlekedési információs portál élő, webkamerás képei szerint hétfőn délben. A élő képek szerint az Árpád, a Margit és az Erzsébet hídon hétvégi forgalom van. A Széna téren, az Oktogonon, az Astorián, az Üllői út és a Ferenc körút kereszteződésében, az Erzsébet téren, a Nyugati téren és a Blaha Lujza téren is az átlagosnál gyérebb a forgalom hétfőn délben. (MTI)
  • Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője elmondta, hogy rossz időnek, a megnövekedett forgalomnak és az óvatlan gyalogosoknak tudható be, hogy több baleset is volt hétfőn reggel a fővárosban. A VII. kerületben például egy kisgyereket ütöttek el, aki súlyosan megsérült, Csepelen is volt egy súlyos karambol, Kőbányán egy motorost gázoltak el, mindezt fél óra leforgása alatt, délelőtt tíz óra körül. A mentők mindenhová eljutottak, bár a közlekedés még kék lámpával és szirénával is jóval nehezebb volt, a buszsávok ugyanis nem voltak üresek, sok autós azokon próbált előrejutni. Olyan eset nem történt, ahová nem tudtak volna időben megérkezni. (FH)
  • A fővárosban a 22 nagy közlekedési csomópontban folyamatos a rendőri jelenlét a BKV-sztrájk idején, a pályaudvarok és az aluljárók rendjét fokozottan felügyelik, közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság. A pályaudvarok ellenőrzése mellett a rendőrök forgalomtereléssel, forgalomirányítással segítik a közlekedést a közlekedési csomópontokban, bevezető utaknál; körülbelül háromszáz rendőr vesz részt a forgalom segítésében, a kereszteződésekben való biztonságos áthaladásban. (MTI)
  • A GYSEV Zrt. vonalain hétfőn délelőtt helyreállt a rend, a vonatok újra a megszokott módon közlekednek, miután a VDSZSZ hétfőn 10-kor felfüggesztette a sztrájkot. A délelőtti óráktól a Sopron-Győr vonalon újra a győri MÁV-állomásra érkeznek, és onnan indulnak a GYSEV vonatai, Sopronból pedig a 13.15 órás InterCity újra menetrend szerint közlekedik Sopron-Győr-Budapest között. A Sopron-Szombathely, valamint Szombathely-Szentgotthárd vonalakon is helyreállt a rend a késő délelőtti órákra, a vonatok újra Szombathely állomásra érkeznek, illetve onnan indulnak Szentgotthárd és Sopron felé. (MTI)
  • A pályavasút területén 2808 munkára vezényelt dolgozó közül 2713-an megjelentek a munkahelyükön, közülük 45 fő sztrájkolt, 2668 dolgozott a nappalos műszakban, így a forgalomirányítók 98 százaléka dolgozott a sztrájk ideje alatt. A MÁV-START Zrt-nél 2012-en voltak jelen, 286 fő sztrájkolt, s 1726 fő dolgozott a VDSzSz sztrájk ideje alatt, vagyis a Személyszállító Zrt-nél a munkatársak 85,7 százaléka vette fel a munkát, közölte a MÁV. A vasúttársaság szerint "ez a munkabeszüntetés kifulladt, mert a dolgozók többsége az utasközpontú, felelős magatartást követte, s részt vett a vasúti közlekedés szervezésében és lebonyolításában".
  • A renitens 18-as villamos
  • Aranyérmet, doboz bonbont, drága szivart és sok sok köszönetet annak az egy darab villamosvezetőnek, aki egymaga volt a 18 -as villamos, írta egyik olvasónk.
  • Csak az Országos Érdekegyeztető Tanácson (OÉT) született megállapodás alapján lehetne módosítani a sztrájktörvényt - mondta Filló Pál, az MSZP szakpolitikusa hétfőn. A képviselő szerint pártja nem kezdeményezi a jogszabály módosítását. A napi helyzet alapján nem szabad módosítani a törvényt, ez nagyon súlyos politikai hiba lenne, mondta a politikus. Egy ilyen jogszabályt csak úgy lehetne módosítani, ha kikérik az OÉT véleményét és a politikai erők is megállapodnak róla. Szerinte a jogszabály kapcsán számos kérdés van, amiben együtt kellene gondolkodni. Megjegyezte: valóban súlyos a dolog, hiszen hosszabb távon az országnak komoly gazdasági problémákat okozhat egy közlekedési sztrájk.
  • A kötöttpályás járművek 13 órakor a menetrendszerinti helyekre állnak ki, tehát 10 perccel később már minden állomásról elindul az első metró, tájékoztatta az Indexet Kiricsi Karola, a BKV szóvivője. A villamosoknál és buszoknál ez több időt vesz igénybe, de arra törekszenek, hogy minden busz a saját menetrendjéhez képest a lehető leghamarabb álljon be, egyes járatoknál ez azonban akár 1 óra is lehet, hangsúlyozta a szóvivő. A BKV az próbálja biztosítani, hogy 14-15 órára valamennyi vonalán a munkanapi délutáni menetrend szerint közlekedjenek a járművek, de a fokozott közúti forgalom miatt ez nem biztos, hogy mindenütt sikerülni fog, tájékoztatott Kiricsi Karola.
  • Még le vannak húzva a redőnyök a metrónál, de a Moszkva térnél egyre többen várakoznak a bejáratnál, legalább 400-an vannak már. Villamosokat sehol nem látni.
  • Délután egy órakor befejeződött a BKV hétfőn üzemkezdetkor kezdett munkabeszüntetése.
    Egykor ért véget a BKV-sztrájk, addig ki mivel tudott, azzal közlekedett
  • A Moszkva téren pontosan 1 órakor felhúzták a metróhoz vezető rolókat.
  • Egy perccel egy előtt még zárva a metró újpesti végállomásának lejárata, de már megtelt az aluljáró várakozó utasokkal. Az emberekre visszafogott izgatottság jellemző.
  • A 2-es metró bejáratánál a Moszkva térnél 6 rendőr áll, nem tudni, miért.