Sok olvasónk volt elégedett a mai sztrájkkal, az üres utakkal, sokan fedezték fel a biciklizést, de senki sem járt jobban fuvaros Tominál:
Tisztelt szerkesztőség!
A mai sztrájk nekem szerencsét hozott, ugyanis ma nem mentem dolgozni, és vettem egy kaparós sorsjegyet, amin nyertem 50 ezer forintot. Ha ma nem lett volna sztrájk, ma bementem volna, és nem vettem volna meg, így elúszott volna a nyeremény. :) Egyébként zugló eléggé hétvégi hangulatba öltözött, bár most kezd növekedni a forgalom.
Hiába állt a megállóban? Órákat szobrozott a peronon? Benzingőzben gyalogolt a munkahelyére? Lógott a suliból? Írja meg, hogyan érintette a sztrájk, küldjön fotót, videót!
AZ Index korábban arról írt, hogy valaki Molotv-koktélt dobott a BKV Szép Ilona kocsiszínére, akkor a rendőrség azt mondta: szó sincs Molotov-koktélról. Most annyi biztos, hogy ismeretlen robbanószerkezetet dobott valaki a BKV II. kerületi villamos garázsába pénteken. A kisméretű szerkezetet egy villamos és a kazánház közé, a földre dobta valaki. A robbanás reggel hat óra előtt tíz perccel történt, azóta tart a helyszínelés, a rendőrség nagy erőkkel keresi a tanúkat. Részleteket egyelőre nem tudni. A detonációban senki nem sérült meg, de egy villamos megrongálódott.
Független Hírügynökség
Öt rendőr posztol a Déli pályaudvar metróállomásnál. Miközben a be- és kijáratot vigyázzák, a hivatásos biztonsági emberek keményen unatkoznak, időtöltésképpen a fehérneműüzlet kirakatát fürkészik, jelentette helyszíni tudósítónk. Aki a Moszkva térre vándorolva megállapította, hogy a magukat rendszeresen ott "árusító" feketemunkások valószínűleg a Moszkván is laknak. Ugyanis utas alig akad a téren, de az összes feketemunkás ott van, márpedig aligha telik nekik taxira.
Tegnap este hat óra tájban kezdték lőni a Budafoki remízt, illetve az ott dolgozó karbantartókat. Hogy mivel, arról megoszlik a sztrájkban és a napfényben lubickoló BKV-dolgozók véleménye. Egyesek légpuskára tippelnek, mások, csúzliból eregetett csapágygolyókra tippelnek.
Annyi biztos, hogy a lövedékek a remíz mellett álló 10 emeletes ház irányából érkeztek, zömük az udvarra csapódott be, illetve a műhelyből kijövő munkásokat vette célba az orvlövész. Aki nagyon kitartónak minősült, még ma is tüzelt, és akkor sem hagyta abba, amikor a rendőrség helyszínelni kezdett. Most béke van.
Felszabadultak a reggeli csúcsforgalomban lefoglalt taxik, a legtöbb társaság már újra fogad előrendeléseket is. A taxisok szerint péntek reggelre a forgalom a vártnál kisebb volt, valójában egy szombati napra hasonlított.
Lengyel Sándor, a Taxi4 üzletágvezetője elmondta, hogy a taxisok, túlbecsülték a pénteki BKV sztrájk idejére várt forgalmat. Ez azért lehet, mert mindenki az előző, félnapos sztrájk idején tapasztaltak alapján tervezett. Akkor ugyanis teljesen beállt a városban a forgalom.
A sofőrök sok autóst láttak a városból kifelé haladni, valószínű, hogy sokan inkább hosszú hétvégézést választották a munka helyett. A társaságnál újra fogadnak előrendeléseket is és általában vannak szabad kocsik. Valószínűleg délután sem lesz gond, mert a reggeli, munkába menő forgalmat is bírták a taxisok. (Független Hírügynökség)
A BKV-nál állítólag "komolyan" "fölmerült", hogy a "jövőben" kizárólag az Írás szerinti Jehova Tanúi resztoránus vallási felekezet tagjait alkalmazzák autóbusz- és villamosvezetőként, vagy legalábbis szorgalmazzák a tanúk jelentkezését sofőrnek. Teljességgel meg nem erősített információink szerint így elképzelhető, hogy a Magyarországi Jehova Tanúi Egyház Királyságtermeibe hamarosan kikerülnek a BKV ZRt. munkafelvételi hirdetményei.
Mindennek az az oka, hogy a Jehova Tanúi felekezet tiltja a sztrájkot tagjainak. Az Index információi szerint a múlt hétfői sztrájk idején el is indult buszával egy jehovista buszvezető. A hölgy most nem vezet, úgy tudjuk, nincs szolgálatban.
Az Index szakfórumán fölmerült, hogy mi szerint határoznak arról, hogy az egy-egy garázsban, kocsiszínben jelentkező néhány munkavállalót melyik vonalra küldik ki. Például, ha van két járatható villamos, azok miért a 42-esre mentek ki (ahol szinte a normál sűrűséget adják), miért nem a sokkal nagyobb forgalmú 50-esre?
Nos a válasz az, hogy a BKV szakemberei attól tartanak, egy forgalmas vonalon a túl kevés jármű esetleg zsúfoltságot okozna, ami kedvezőtlen esetben akár a biztonságos közlekedést is veszélyezteti. Ezért az elv az, hogy arra a (közeli) vonalra mennek ki a járművek, ahol legalább (vagy megközelítőleg) a normális járműszám felét ki tudják adni, vagy ha nem, akkor sem lép föl túlzott zsúfoltság.
Délben indoklás nélkül kizavarták a BKV-diszpécserközpontból munkatársunkat. Kirúgása előtt annyit sikerült megtudnia, hogy délután az 6-os villamos vonalán ugyanannyi (6) villamosvezető lesz, mint reggel. A 8 1-es villamos közül valószínűleg csak 5 fog délután közlekedni. A 18/56-os villamosvezetők váltása eddig nem megoldott, ezen a vonalon 5 közlekedett, és ebből a jelek szerint 4 ki fog állni. A 42-es villamosra sincsenek még emberek, így nem tudni, fognak-e ezek 2 óra után járni.