Már csak egy fél óráig jár a hatos villamos, de már most sem könnyű feljutni a még közlekedő szerelvényekre. Kollégánk a Nyugatitól jelentette, hogy a villamos 8-10 percet állt a megállóban, hogy a fel- és leszállások rendben lezajlhassanak, de még így is rengetegen maradtak a megállóban, akkora a tömeg.
Hiába állt a megállóban? Órákat szobrozott a peronon? Benzingőzben gyalogolt a munkahelyére? Lógott a suliból? Írja meg, hogyan érintette a sztrájk, küldjön fotót, videót!
AZ Index korábban arról írt, hogy valaki Molotv-koktélt dobott a BKV Szép Ilona kocsiszínére, akkor a rendőrség azt mondta: szó sincs Molotov-koktélról. Most annyi biztos, hogy ismeretlen robbanószerkezetet dobott valaki a BKV II. kerületi villamos garázsába pénteken. A kisméretű szerkezetet egy villamos és a kazánház közé, a földre dobta valaki. A robbanás reggel hat óra előtt tíz perccel történt, azóta tart a helyszínelés, a rendőrség nagy erőkkel keresi a tanúkat. Részleteket egyelőre nem tudni. A detonációban senki nem sérült meg, de egy villamos megrongálódott.
Független Hírügynökség
Öt rendőr posztol a Déli pályaudvar metróállomásnál. Miközben a be- és kijáratot vigyázzák, a hivatásos biztonsági emberek keményen unatkoznak, időtöltésképpen a fehérneműüzlet kirakatát fürkészik, jelentette helyszíni tudósítónk. Aki a Moszkva térre vándorolva megállapította, hogy a magukat rendszeresen ott "árusító" feketemunkások valószínűleg a Moszkván is laknak. Ugyanis utas alig akad a téren, de az összes feketemunkás ott van, márpedig aligha telik nekik taxira.
Tegnap este hat óra tájban kezdték lőni a Budafoki remízt, illetve az ott dolgozó karbantartókat. Hogy mivel, arról megoszlik a sztrájkban és a napfényben lubickoló BKV-dolgozók véleménye. Egyesek légpuskára tippelnek, mások, csúzliból eregetett csapágygolyókra tippelnek.
Annyi biztos, hogy a lövedékek a remíz mellett álló 10 emeletes ház irányából érkeztek, zömük az udvarra csapódott be, illetve a műhelyből kijövő munkásokat vette célba az orvlövész. Aki nagyon kitartónak minősült, még ma is tüzelt, és akkor sem hagyta abba, amikor a rendőrség helyszínelni kezdett. Most béke van.
Felszabadultak a reggeli csúcsforgalomban lefoglalt taxik, a legtöbb társaság már újra fogad előrendeléseket is. A taxisok szerint péntek reggelre a forgalom a vártnál kisebb volt, valójában egy szombati napra hasonlított.
Lengyel Sándor, a Taxi4 üzletágvezetője elmondta, hogy a taxisok, túlbecsülték a pénteki BKV sztrájk idejére várt forgalmat. Ez azért lehet, mert mindenki az előző, félnapos sztrájk idején tapasztaltak alapján tervezett. Akkor ugyanis teljesen beállt a városban a forgalom.
A sofőrök sok autóst láttak a városból kifelé haladni, valószínű, hogy sokan inkább hosszú hétvégézést választották a munka helyett. A társaságnál újra fogadnak előrendeléseket is és általában vannak szabad kocsik. Valószínűleg délután sem lesz gond, mert a reggeli, munkába menő forgalmat is bírták a taxisok. (Független Hírügynökség)
A BKV-nál állítólag "komolyan" "fölmerült", hogy a "jövőben" kizárólag az Írás szerinti Jehova Tanúi resztoránus vallási felekezet tagjait alkalmazzák autóbusz- és villamosvezetőként, vagy legalábbis szorgalmazzák a tanúk jelentkezését sofőrnek. Teljességgel meg nem erősített információink szerint így elképzelhető, hogy a Magyarországi Jehova Tanúi Egyház Királyságtermeibe hamarosan kikerülnek a BKV ZRt. munkafelvételi hirdetményei.
Mindennek az az oka, hogy a Jehova Tanúi felekezet tiltja a sztrájkot tagjainak. Az Index információi szerint a múlt hétfői sztrájk idején el is indult buszával egy jehovista buszvezető. A hölgy most nem vezet, úgy tudjuk, nincs szolgálatban.
Az Index szakfórumán fölmerült, hogy mi szerint határoznak arról, hogy az egy-egy garázsban, kocsiszínben jelentkező néhány munkavállalót melyik vonalra küldik ki. Például, ha van két járatható villamos, azok miért a 42-esre mentek ki (ahol szinte a normál sűrűséget adják), miért nem a sokkal nagyobb forgalmú 50-esre?
Nos a válasz az, hogy a BKV szakemberei attól tartanak, egy forgalmas vonalon a túl kevés jármű esetleg zsúfoltságot okozna, ami kedvezőtlen esetben akár a biztonságos közlekedést is veszélyezteti. Ezért az elv az, hogy arra a (közeli) vonalra mennek ki a járművek, ahol legalább (vagy megközelítőleg) a normális járműszám felét ki tudják adni, vagy ha nem, akkor sem lép föl túlzott zsúfoltság.
Délben indoklás nélkül kizavarták a BKV-diszpécserközpontból munkatársunkat. Kirúgása előtt annyit sikerült megtudnia, hogy délután az 6-os villamos vonalán ugyanannyi (6) villamosvezető lesz, mint reggel. A 8 1-es villamos közül valószínűleg csak 5 fog délután közlekedni. A 18/56-os villamosvezetők váltása eddig nem megoldott, ezen a vonalon 5 közlekedett, és ebből a jelek szerint 4 ki fog állni. A 42-es villamosra sincsenek még emberek, így nem tudni, fognak-e ezek 2 óra után járni.