Két év alatt még 4,3 milliárd forintot kell a Nagykörúton 2006-tól közlekedő Siemens-villamosok fogadására költenie a BKV-nak, tudta meg az Info Rádió.
A Nagykörúton jelenleg közlekedő 4-6-os Ganz típusú csuklós villamosokat 2006-tól váltják föl fokozatosan a Siemens villamosai. A jövő év első negyedében két új villamos kezdi meg működését Európa egyik legforgalmasabb villamosjáratán.
Az új villamosok üzembe helyezése előtt három feladatot kell elvégeznie a BKV-nak, értesült az Info Rádió.
Korszerűsíteni kell több pályaszakaszt
Egyrészt a Hungária körúti kocsiszínt kell felkészíteni a Siemensek fogadására, miközben a 4-6-os vonaláról kivont Ganz villamosokat más kocsiszínbe kell áthelyezni, mondta el az Info Rádiónak a BKV beruházási és közbeszerzési vezérigazgató-helyettese, Donáth Ferenc.
Másrészt korszerűsíteni kell a Hungária körúti kocsiszín kiálló útvonalait a Sport utcánál, harmadrészt a Margit hídi le- és felhajtó pályaszakaszát kell felújítani, (ez a szakasz a Nagykörút felújításából kimaradt), továbbá a Margit hídon lévő éles kanyarnál van szükség némi korrekcióra, különben a Siemensek "kilógnának" kanyarodás közben.
4,3 milliárd pluszköltség az elkövetkező két évben
A munkálatokra 2005-ben 1,8 milliárd, 2006-ban 2,5 milliárd forintot kell fordítania a BKV-nak, vagyis összesen 4,3 milliárd forintba kerül az új villamosok fogadására való felkészülés. Donáth Ferenc hangsúlyozta, ezeket a munkákat akkor is el kellene végezni, ha nem a Siemens-villamosokról volna szó.
A 40 nagykörúti Siemens-Kiepe villamost 33 milliárd forintért szerzi be a BKV, mivel a német cég a késlekedés és a villamosok szerkezetátépítése miatt 8,5 milliárd forinttal olcsóbban szállítja Budapestnek az új járműveket.