További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Feltehetően engedély nélkül hordtak több hektárnyi földet, építési törmeléket Káposztásmegyerre. A sitt egy része a 4-es metró építéséből származik, Újpest polgármestere, Derce Tamás feljelentést tesz az ügyben, írja a Népszabadság.
A 3-as metró káposztásmegyeri folytatása helyett az épülő 4-es vonal állomásaiból is kitermelt földet és építési törmeléket kapja Újpest, tolmácsolta a lap Derce véleményét, aki a lap tudósítójával ment ki a helyszínre, ahova a Kres-Bau Kft. teherautói szállították a sittet.
A ligetes, fás területet, amely az Aquaworld nevű, épülő vízipark tőszomszédságában található, a káposztásmegyeriek használták, ha éppen a természetbe vágytak. Ennek vége, a 2-3 méterrel megemelt talajszint és a teherautó-forgalom súlyos környezetkárosítással járt.
Mitől apad a Feneketlen tó?
A budai Feneketlen-tó apadására panaszkodnak a horgászok. A vízszint csökkenését valószínűleg a négyes metró állomásainak építése okozza, mondta a jelenségről Origónak Vendégh Zsolt, az Őrmezői Közakarat Egyesület alelnöke. A horgászok szerint az metró alagútjának fúrása miatt elszökik a tóból a víz. A DBR keddi közlése szerint nem a metróépítés okozza a vízszint csökkenését, mint írják: "A víz utánpótlása nyugatról, a Gellért hegy felől történik, az alagút nyomvonala pedig tőle délre helyezkedik el. Mind az alagutak, mind az állomásszerkezetek résfalai vízzáróak, a talajvízszint csak akkor csökkenhetne az építkezés hatására, ha a víz az alagútba, vagy az állomásokba betörne, ami viszont nem történt meg."
Öt szállító is azt mondta az újpesti önkormányzat polgármesterének és dolgozóinak, hogy a négyes metró Fővám téri állomásáról származik az a föld és építési törmelék, amit a napokban találtak Káposztásmegyeren, tájékoztatta Derce Tamás kedden az MTI-t.
A terület az Épít Zrt. tulajdonában van, amely céget az újpesti és a fővárosi önkormányzat 50-50 százalékban tulajdonol.
Derce szerint a helyreállítás lehetetlen, de ha mégsem, százmilliós költségeket emészthet fel a föld elhordása, aminek minőségéről egyelőre nem tudni. Újpest építési osztálya felszólította az Épít Zrt.-t, hogy mutassa be a szállítást engedélyező papírokat. Engedély kell ahhoz is, hogy a talajszintet megemeljék.
A 4-es metrót építő DBR projektigazgatóság kedden közleményt adott, miszerint vizsgálatot kezdtek az üggyel kapcsolatban.
"Amennyiben a vizsgálatok alapján megállapítható valamelyik kivitelező felelőssége, a köztudottan zöld beruházást felügyelő DBR mindent megtesz annak érdekében, hogy a felelőtlen döntés meghozói haladéktalanul gondoskodjanak az eredeti állapot helyreállításáról" - áll a közleményben.