Hedvig
7 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A 4-es metró legfrissebb problémái

2007.09.18. 14:58
A 4-es metró építése alapvetően az idén márciusban módosított ütemterv szerint halad, ám a kelenföldi, a Szent Gellért téri és a Fővám téri állomásépítés továbbra is kritikus úton van a metróbiztos legfrissebb negyedéves jelentése szerint, értesült az Infó rádió.

Az Infó rádió birtokába került legfrissebb metróbiztosi jelentés szerint az alagútépítés rendben halad: az északi pajzs augusztus 31-ig 392 métert, a déli 684 métert jutott előre.

Három állomás, a Kelenföldi, a Gellért téri és a Fővám téri építésénél azonban gondok adódtak. Ezért ezek szerkezetépítése továbbra is kritikus.

A Gellért téren a metrókijárat építése, a Kelenföldi állomásnál a MÁV eltérő tervei okoznak problémát, a Fővám téren pedig a fúrópajzs fogadásának időpontja nem tisztázott.

A jelentés szerint a kivitelező azt kérte, hogy a kitermelt földet az eredeti tervekkel szemben teherautóval szállíthassák el, ne vízen. A kérést a BKV jóváhagyta, mert a közúti szállítás 1,7 milliárd forinttal olcsóbb és megbízhatóbb. A földszállító tehergépkocsik 10 percenként indulnak rakományukkal a lerakóhelyre.

95 milliót fizetett eddig a BKV a kivitelezőknek

A jelentés kitér arra is, hogy megoldás született a metrószerelvények problémájára is. A francia szállító ugyanis automata metrókocsik leszállítására szerződött, de a beadott típusengedély-kérelmekből az derült ki, hogy ezt a feltételt nem teljesítik a szerelvények.

Hosszas tárgyalás után a szállító és a BKV abban egyezett meg, hogy módosítják a szállítási szerződést. A gyártó olyan kocsikat készít, amelyek alkalmasak az automatikus vonatvezérlési berendezések fogadására, valamint módosul a szállítás ütemterve.

A központi járműtelep építési engedélye is kritikus útra került: a szükséges területhez tartozó két ingatlanon ugyanis perfeljegyzés van, ezért nem lehetett megvásárolni.

A jelentés összegzése szerint a 4-es metró építésekor augusztus 31-ig összesen 201 követelést nyújtottak be a kivitelezők, hogy többletköltségüket térítse meg a BKV. Ebből 36-ot elfogadott a beruházó, 43-at elutasított. Az elfogadott követelések és változtatások összértéke 95 millió forint.