Újratárgyalják a 2006-ban aláírt metróvonat-szerződést. A szerződést ugyanis úgy kötötték meg, hogy kettő jármű érkezne idén a 2-es vonalra és kettő a 4-es vonalra. Az aláírás idején ugyanis még azzal számoltak, hogy a 4-es metró 2009-re elkészül, szemben a jelenlegi 2011-es céldátummal.
Mivel a metróépítés csúszik, kérdés, hogy hova tegyék a 4-es metró teljesen automatizált szerelvényeit. Ha meg is találják a helyet, a járművek garanciája két évre szól, így mire elérkezik a 2011-es metróátadás, lejárt garanciájú vonatok gördülhetnek a sínekre.
Az automata szerelvényeket a 2-es metró vonalán nem tudják futtatni, mert a vonal nem alkalmas rá. Ráadásul a metrókocsik gyártása is három hónapot csúszik. Ebben szerepet játszhat az is, hogy az Alstom kocsik gyártását Franciaországból áthelyezték a lengyelországi Katowicébe.
A 2006-os metrókocsi-szerződés 37 új metrószerelvényről szól, amelyből idén 22 érkezne a 2-es és a 4-es vonalra. Mielőtt a járművek forgalomba állnának a piros metró vonalán, még kb. 10 milliárd forintot kell költeni a frissen felújított vonal átalakítására, hogy az új szerelvények közlekedhessenek rajta.
A szerződés szerint a BKV 263 és fél millió eurót, azaz mintegy 65 milliárd forintot fizet ki a járművekért. A hosszában teljesen átjárható, légkondicionált, ötkocsis szerelvények a 2-es metrón 1023, a négykocsis szerelvények pedig a 4-es metrón 807 utast tudnak majd egyszerre szállítani.