A vhe volt az utolsó hatósági engedély, ami nélkül nem lehet elkezdeni a 4-es metró építését. A vasúthatóság korábban azért nem adta ki a vhe-t, mert lakószervezetek a bíróságon támadták meg a környezetvédelmi engedélyt (kve), amely a vhe előfeltétele. A felperes keresetét a bíróság kedden utasította el.
Az InfoRádió kérdésére Gulyás elmondta, ha újabb eljárás indulna a 4-es metró engedélye ellen, ami aztán a bíróságon nem állná meg a helyét, vizsgálni fogják annak a lehetőségét, hogyan lehet kártalanítani a fővárost a késlekedés okozta károkért.
A civilek nem folytatják
Erre valószínűleg most nem lesz szükség, már biztosan nem fordul ugyanis bírósághoz az Erzsébetvárosi Társasházak Közösségének Egyesülete (ETKE) a vasúthatósági engedéllyel kapcsolatban. Ignéczi Tibor, a szervezet elnöke az InfoRádiónak elmondta, hogy nem rendelkeznek akkora anyagi háttérrel, hogy a perrel járó költségeket viselni tudják.
Az erzsébetvárosi társasházak közösségéhez hasonlóan a Levegő Munkcsoport sem támadja tovább jogi úton a metrót. Lukács András, a szervezet vezetője az InfoRádiónak elmondta, van más dolguk is, a metróépítőkkel majd a lakosok folytatják a harcot.
A lakószervezet vezetője, Ignéczi elmondta, hatalmas nyomás nehezedett a szervezetre a metróval kapcsolatban, de azt mindenképpen sikernek könyveli el, hogy felhívták a figyelmet az alagútépítés során előfoduló lehetséges problémákra.
A Fővárosi Közgyűlés akár már júliusban kiadhatja a beruházási alapokiratot, ami az építkezéshez szükséges közbeszerzési pályázatok kiírásához szükséges. A minden a tervezett menetrend szerint halad, 2005. második felében indulhat az alagút fúrása.