A bíróság közigazgatási kollégiuma szerdai ítéletével nem adott helyt a Göncöl Szövetség és a Levegő Munkacsoport keresetének, melyet a Környezet- és Természetvédelmi Főfelügyelőség másodfokú határozata ellen nyújtottak be.
A két szervezet a beadványával az M0-ás északi híd környezetvédelmi engedélyének hatályon kívül helyezését szerette volna elérni. A civil szervezetek el akarták kerülni, hogy az M3-as és a 2-es út kamionforgalma Budára és a pilisi településekre zúduljon, valamint a Szentendrei-szigeten található vízbázist féltik az autóktól.
Határidő van, megegyezés nincs
Az M0-ás híd átadását 2006-ra tervezi gazdasági minisztérium (GKM), ezt hétfőn Mihályi Miklós, a tárca közlekedési főosztályának vezetője erősítette meg az InfoRádiónak (Bővebben). Az építkezés megkezdésének azonban van még akadálya, mivel több érintett település még nem tudott megegyezni az M0-ás nyomvonaláról.
A Szentendrei szigeten fekvő Szigetmonostor egy kis Duna-hídat szeretne, amely a szentendrei oldalról vezetne a szigetre, az M0-ás hídnak a Fővárosi Vízművek kérésére ugyanis nem lesz a szigetre levezető szakasza. A kis híd helyéről azonban Szentendre nem tud dűlőre jutni Szigetmonostorral.