További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Siemens M4 Budapest konzorcium építheti ki a 4-es metró I. szakaszának áramellátását, aminek értéke nettó 108,85 millió euró (mintegy 30 milliárd forint).
A Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) által kiírt eljárás nyertes konzorcium tagja a Siemens Aktiengesellschaft, a Siemens Transportation Systems S.A.S., és a Siemens Zrt.
A megbízás magába foglalja a 4-es metróvonal Etele tér-Baross tér közötti 7,4 kilométer hosszú I. szakasza teljes áramellátását, az üzemvitelt irányító és felügyelő, valamint a 15 szerelvény közlekedéséhez szükséges automatikus vonatvezérlési és biztosító berendezések kiépítését.
Az automatikus vonatvezérlést a kétszer két vágányú, a járműtelepi nyitott, és a 11 kocsiszíni tároló vágányon kell telepíteni.
Emellett a győztesnek ki kell építenie a vonatfelügyeletet ellátó irányító központokat, az állomások hírközlő berendezéseit, a telefonközpontot, a rádiótelefon és optikai adatátviteli hálózatot, a tűzjelző hálózatot és az energiaellátó központot.
A Siemens egymillió euróval drágább volt
A tenderre pályázott még a nyertesénél alacsonyabb, 107,035 millió eurós árajánlatával az M-Four-U konzorcium, amelynek tagja az Alstom Transport SA., a Ganz Transelektro Közlekedési Zrt., és a Sagem Magyarország.
A BKV a Siemenstől vásárolta az új nagykörúti Combino villamosokat, amiket jelenleg szervizelni kell. A tenderen a német cég annak ellenére nyert, hogy az ajánlatában szereplő alumíniumvázas villamosokat Európa-szerte vissza kellett hívni, mert megrepedtek.
A második szakaszban előnnyel indul
A törvény értelmében a közbeszerzési eljárások egymástól teljesen függetlenek, így ez a szempont nem esett latba a pályázatok elbírálásánál, mondta el kérdésünkre Gulyás László, a 4-es metrót kivitelező DBR Metro igazgatója. "Összességében jobb ajánlata a volt a Siemensnek, mint az olcsóbb ajánlatot tevő másik konzorciumnak" - mondta Gulyás, aki a tender komplexitására hivatkozva nem jelölte meg, milyen szempont döntött végül a Siemens mellett.
A cég esélyes a 4-es metró második szakaszának áramellátási és irányítási rendszerére kiírt tender megnyerésére is, hiszen a következő tenderre - a rendszer homogenitásának megőrzése céljából - a Siemenst hívja be a DBR tárgyalni, és ha az ár és a minőség tekintetében megfelelő az ajánlata, a második, 3,2 kilométeres szakasz kiépítését is elnyerheti.
A 4-es metró Etele tér - Baross tér közötti első szakasza 2009 végéig, a Bosnyák térig tartó vonal egy évvel később készül el. A teljes beruházás áfa nélkül 312 milliárd forint, az első szakasz pedig 236 milliárdba kerül majd.
Az Etele tér és a Baross tér közötti kétszer 7,3 kilométeres alagutat 53 milliárd forintért, a 2006. januári szerződés aláírásától számított 143 hét alatt építi meg a francia, német, osztrák és magyar cégekből álló Bamco konzorcium.
Az Etele téren az idén szeptemberben már munkába áll az alagútfúró pajzs.