Jogszerűtlen fizetős parkoló Kispesten
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Jogszerűtlenül szednek napi 390 forintos parkolási díjat az eddig ingyenes Határ úti metrómegálló melletti parkolóban. A terület határait az addig ott parkolók nagy felháborodására autógumikkal, kövekkel és festékesdobozokkal lezárták, és díjat szednek, ám az Index érdeklődésére kiderült: jelenleg erre a tulajdonosnak vagy az üzemeltetőnek nincs joga.
Egy olvasó jelezte az Indexnek, hogy a kispesti Határ úti metróállomásnál volt egy hatalmas parkoló, ahol ingyen ott lehetett hagyni a gépkocsit, és amit eddig ki is használták az autósok. Ám a napokban a parkoló fizetőssé vált, a kijáratát autógumikkal, kövekkel és festékesdobozokkal zárták le, biztonsági emberek vigyázzák, akik pénzt kérnek.
Tarné Azari Zsuzsanna, a kispesti polgármesteri hivatal hatósági irodájának vezetője a kispest.hu-n elmondta, a Formula-Autó Kft. üzemeltetője az előírásoknak megfelelően eljárva, hétfőn bejelentette tevékenységét az irodán, mellyel eleget tett jogszabályi kötelezettségének. Mivel a telek nem a kispesti önkormányzat tulajdona, a díjszedést megakadályozni a kerületnek nem áll módjában.
A két (egyenként 2390 és 9351 négyzetméteres) üres telket a fővárosi önkormányzat 1999. decemberében értékesítette a Mid Alpha Real Invest Kft.-nek, amely idén áprilisban bérleti szerződést kötött a parkolóra vonatkozóan a Formula-Autó Kft.-vel.
Az Index megkereste a fővárosi önkormányzatot, hogy magyarázatot kérjen a telek eladására, és megtudja a vételárat. Kiderült, hogy a vételár 85 millió forint volt. Az értékesítés a Tulajdonosi Bizottság döntése alapján pályázati eljárás keretében történt tíz évvel ezelőtt.
A pályázati kiírás és annak alapján az adásvételi szerződés is tartalmazta, hogy a vevő a területen 260 férőhelyes parkolót épít ki. A parkolót zárt, védő és beléptető rendszerrel, szilárd burkolattal, térvilágítással, összközművel látja el, és a terveket minden esetben egyezteti a fővárosi önkormányzat szakhatóságaival.
A főváros szerint amennyiben ezeket a feltételeket a vállalkozó teljesítette, úgy üzemeltetheti is a parkolót oly módon, hogy 5 órától 19 óráig a parkolási díjat szed, melynek mértékét a fővárosi önkormányzat szabja meg. Az értékesítés óta eltelt 10 év alatt a tulajdonos nem akart élni üzemeltetési jogával, most azonban igen, a cégnek ugyanis új vezetése van.
Csakhogy, mivel a mindenféle hulladék anyaggal összebuherált parkoló jelenlegi állapotában semmiképpen sem teljesíti a szerződésben foglaltakat, ráadásul a díjat is önkényesen állapították meg, ezért érdeklődésünket követően a fővárosi önkormányzat felszólította a tulajdonost, hogy csak azt követően szedjen parkolódíjat, ha teljesítette az adás-vételi szerződésben vállalt fejlesztéseket, beruházásokat.