Hétfőtől lezárják a Műegyetem rakpartot
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A 4-es metró Gellért téri állomásának építése miatt május 25-től jövő év szeptemberig lezárják a Műegyetem rakpartot, áll a DBR Metró Projektigazgatóság közleményében.
Az alsó rakpart azonban a lezárás idején végig használható lesz. Május végétől már nem az Etele téren, hanem a Gellért téren emelik ki a kitermelt földet.
A projektigazgatóság kerülőútvonalként a tavaly nyári lezáráshoz hasonlóan elsősorban a Budafoki utat és Bartók Béla utat javasolja, a Budafoki út Szent Gellért téren lezárt rövid szakaszát is újra használhatják majd az autósok.
A budai alsó rakpart dél felől június közepéig a Margit hídig, június közepétől csak a Lánchídig használható, de a Lánchídtól a felső rakparton ekkortól is tovább tud majd haladni észak felé az autósforgalom. A Műegyetem rakparton 2010. szeptemberétől további lezárásra várhatóan nem lesz már szükség.
A metró Duna alatti és pesti oldali alagútszakaszainak építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés fokozatosan áttelepül majd az Etele térről a Szent Gellért térre, ahol az állomás és a mozgólépcső lejtakna építése is folytatódni fog, sőt a kijárat építése is megkezdődik.
A déli pajzs május 18-án indult el a Duna alá. A folyó alatti alagutak egy részének kiszolgálását még az Etele térről kell majd a konzorciumnak megoldania, de az átállás folyamatos lesz. Néhány hét múlva már innen történik majd a kifejtett föld elszállítása, illetve az alagútfalazati elemek beszállítása egészen addig, amíg a pajzsok el nem érik a Baross téri állomáson kialakítandó pajzskiszerelő kamrát.
A pajzsok maximális előrehaladása esetén a kitermelt föld mennyisége mintegy 1200 köbméter lesz naponta, amelynek elszállításához, illetve a tübbingek beszállításhoz napi mintegy 120 tehergépkocsi szükséges. A pajzsok esetében jellemzően folyamatos, 24 órás munkavégzés során óránként átlagosan 5 teherautó fog közlekedni a Műegyetem rakparton a Lágymányosi híd felé, majd a hivatalos lerakóhelyek irányába, ami a közlemény szerint nem lesz jelentős hatással a kerület életére.
Az állomás mozgólépcső lejtaknájának és kijáratának építését a Swietelsky Magyarország Kft. végzi. A felszínről egy széles lépcső vezet majd az aluljáró bejárati csarnokába, ahonnan mozgólépcsőn lesz elérhető az állomás.
A felszíni gyalogos terület díszburkolatot kap. A mozgáskorlátozottak akadálymentes közlekedését a Műegyetem kerítése mellé tervezett liftek szolgálják majd. Innen egy melléklépcsőn is elérhető lesz az állomás galériaszintje, ahonnan egy gyalogos átjárón lesz megközelíthető a Műegyetem rakpart alá tervezett mélygarázs.
A Bamco konzorcium által épített Szent Gellért téri állomás munkálatai és a közműkiváltások a Műegyetem rakpart lezárásával készültek. A legfelső födém elkészülte után 2007-ben a felső rakparton 2x1 sávon megindulhatott a közúti forgalom, de 2008. nyarán, az akkori nyolchetes lezárás alatt a mozgólépcső lejtakna építése is sokat haladt előre.