További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az Indexhez eljutott néhány belső fotó, amelyek szerint nem sikerült tökéletesen az új Alstom kocsik tesztje a BKV-nál, a régi orosz kocsikra felragasztott hungarocell csíkok sérültek.
Az orosz metrókocsikra erősített polisztirolhab-darabokkal modellezték a szélesebb Alstom kocsik méreteit. A BKV sajtóosztálya szerint a vizsgálat azt támasztotta alá, hogy a szerelvények elférnek.
Mint arról az Index beszámolt, megkezdték a 3-as (kék) metró vonalán is azt a vizsgálatot, amely megállapítja, vajon az alagút és az állomások minden szakaszán elférnek-e az új Alstom kocsik (az év elején a 2-es vonalon vizsgálták ugyanezt).
A fenti képek egy olyan kocsiról készültek június 10-én, ami a 3-as vonalhoz tartozik. A képeken jól láthatóak a hungarocellcsíkok sérülései. Mint az Index megtudta, ha a 3-as vonalat nézzük, akkor az összes sérülés azonos oldalon van, azaz Újpest felé az összes jobb peronos állomáson, ahol jobb oldalon nyílnak az ajtók.
Mint arról beszámoltunk, az Örs vezér téren korábban már le kellett faragni egy peron sarkát körülbelül egy méter hosszan, nehogy hozzáérjenek az új kocsik, amelyek már közlekednek a Fehér úti tesztpályán.
Az Index megkérdezte a BKV sajtóosztályát, ahol a teljes cikk és a fotók ismeretében a következő választ adták: „A méréseket úgy terveztük, hogy a tényleges, pontos méreten felül 5 cm hungarocellt ragasztottunk a kocsira. Ez a bővítés induláskor Kőér utca járműtelep egyik vágányánál – ahol metrószerelvény a metró történetében soha nem járt és nem is fog járni – megsérült. Az "alap-hungarocellel" végzett mérések alapján azonban – melynek segítségével az Alstom kocsi méretét modelleztük – a szerelvény biztonsággal elfér az alagútban.”
A BKV a cikk megjelenése után kiadta sorrendben a negyedik reagálását (az első kettőt tartalmi hiányosságok miatt inkább nem tettük be a cikkbe), amely szerint "a képen lévő hungarocellen jól látható, hogy nem a peron ütötte le, hanem a csík darabolásakor sérült meg, és ennek félremagyarázásával félrevezeti az olvasót, illetve rontja a BKV és beszállítója hitelét".
Melyik kocsi, hova, mikor
Az első Alstom szerelvény január végén érkezett meg Budapestre. Az év végéig további 19 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény érkezik még a kettes metró vonalára, 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló (automata, vezető nélküli) szerelvény pedig ezt követően a 4-es metró vonalára. Az első Alstom-kocsik műszaki tesztje május 26-án kezdődött az Örs vezér téri (Fehér úti) üzemi vágányon. A 3-as vonalon azért vizsgálja a BKV, hogy elférnek-e rendesen az Alstomok, mert elképzelhető, hogy később egy-egy Alstom szerelvény ott is fut majd. Az Alstom és a BKV 2006 május 30-án írta alá a metrókocsik szállítására vonatkozó szerződést. A 22 darab, 2-es vonalra érkező járműért 139 millió eurót fizet a BKV. Az összeg első negyedét a szerződés szerint a kötés napját követő 30 napon belül, a másodikz negyedét pedig 12 hónapon belül fizette ki a közlekedési cég.