Októberre elkészül a Budai alsó rakpart
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Margit híd térségében közel 1200 méter hosszú szakaszon kiszélesítik a rakpartot, szintjét megemelik, egy rézsűs és egy függőleges partfalszakaszt alakítanak ki, áll a beruházó cég oldala, az eloduna.hu közleményében.
2009 őszére egy új közlekedési csomópont, új lépcsőlejárók, egy mozgássérült-rámpa, új parkolóhelyek és hajókikötők épülnek az útszakaszon.
A közlemény szerint a Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építésének egyik meghatározó elemeként tavaly augusztus óta zajlik a budai alsó rakpart átépítése a Margit híd déli felhajtója és a Zsigmond tér közötti, mintegy 1200 méteres útszakaszon. Az októberig tartó kivitelezés eredményeként némileg új képet mutat majd a Budai alsó rakpart ezen szakasza, de a látvány továbbra is illeszkedik majd a Duna-part többi részéhez.
A beruházás keretében új lépcsőket alakítanak ki a gyalogosoknak, és egy mozgáskorlátozottak számára is könnyen használható, rámpás lejáró is épül a híd lábánál. A személyautók és autóbuszok részére parkolóhelyeket jelölnek ki az útszakaszon, új kandelláberek biztosítják majd a közvilágítást, továbbá hajókikötők is épülnek. Az útpálya 2x1 sávos marad, csak kanyarodó sávokkal bővül.
A 135 éve épült partfal homlokzati kőanyagának elbontására és újrafelhasználására civil szervezetek bevonásával, javaslataik figyelembevételével kerül sor. Annak érdekében, hogy a teljes Budai alsó rakpart látványának egysége minél kevésbé sérüljön, a rakpart régi kőburkolataiból annyit építenek vissza, amennyit csak lehetséges, a hiányzó köveket pedig az eredetivel megegyező származású és típusú tardosi vörös mészkővel pótolják.
A rakparti munkák közel 80 százaléka már kész. A támfal szerkezetét betonozzák, az útpadka és az útburkolat építése június közepén indul, ezt követően a kivitelező megkezdi az új közvilágítási oszlopok alapozását. Vannak azonban olyan, a folyó közvetlen közelében zajló munkálatok, amelyeket csak akkor lehet elvégezni, ha a következő hetekben a Duna vízállása a jelenleginél alacsonyabb lesz. Ilyen például a már elkészült függőleges partfal kőburkolatának elkészítése, valamint a Dunához vezető kezelő lépcsők kialakítása a hídfő közelében.
Az Üstökös utca vonalában új le- és felhajtók épülnek az alsó rakpart és az Árpád fejedelem útja között. Az előkészítő munkálatok már elkezdődtek, az új közlekedési csomópont októberre épül meg.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás Európai Unió által elismert költsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65 százalékát az Európai Unió finanszírozza a Kohéziós Alapból, 20 százalékát a magyar állam, 15 százalékát pedig a főváros állja.