Aláírták a Margit híd felújításának kivitelezői szerződését
A kivitelezői szerződés hétfői aláírásával és a vízcsőcserével összefüggő munkálatokkal gyakorlatilag megkezdődött a Margit híd felújítása, ami 2011 márciusára fejeződik be teljesen, közölte Lakos Imre (SZDSZ), a fővárosi önkormányzat közlekedési tanácsnoka.
Azon lesznek, hogy jövő év augusztusában ismét megindulhasson a közúti forgalom a hídon - hangsúlyozta a közlekedési tanácsnok a főpolgármesteri hivatalban tartott hétfő délutáni tájékoztatón.
Hozzátette, hogy a rekonstrukciót a Közgép-Strabag és az A-Híd Zrt., a hídépítő csoport tagja által jegyzett konzorcium végezheti el áfa nélkül 20,8 milliárd forintért, amiből hatmilliárdot az EU biztosít.
Német Miklós, a konzorciumot vezető Közgép Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy 10 napon belül részletes ütemtervet készítenek a most megkapott kiviteli tervek alapján.
Lakos Imre - rámutatva, hogy a rekonstrukció alatt radikálisan megváltozik majd a főváros közlekedése - példaként említette, hogy 40 csomópontban kell majd átprogramozni a jelzőlámpákat. A várható közlekedési problémák érzékeltetésére megjegyezte, hogy a szakértők szerint a Margit híd forgalmának a Szabadság híd és az Árpád híd csak a 40 százalékát tudja átvenni, a többit pedig valahol át kell vezetni a városon.
Német Miklós kifejtette: a rekonstrukciót nem látványos munkálatokkal kezdik, állványzattal erősítik meg a hidat alulról, hogy a villamosforgalmat áthelyezhessék a déli oldalra. Ezt követően kezdhetik meg az északi oldalon a teljes felújítást. A vezérigazgató csak a konzorcium másik két cégének beleegyezése után, később kívánt válaszolni az MTI azon kérdésére, hogy milyen kötbért tartalmaz a szerződés arra az esetre, ha úgy mint a Szabadság hídnál, nem fejeződik be határidőre a rekonstrukció.
Temesi Attila, a hivatal alosztályvezetője, a Margit hídi felújítás projektmenedzsere közölte, hogy a rekonstrukció alatt, az augusztus 21-i közúti zárás után is villamosokkal és pótlóbuszokkal biztosítják majd a hídon a tömegközlekedést.