Az Erzsébet híd már hétvégén is bedugult
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A pénteken lezárt Margit híd elsősorban az Erzsébet hídon okozott bonyodalmakat szombaton és vasárnap, és főleg Budáról Pest irányába. A Lánchíd aránylag járható volt, az Alagútban evickéltek az autósok. Az Árpád híd viszont szellősen járható volt a hétvégén, mindkét irányba. Várhatóan hétfőtől is hasonlóan alakul az átkelők terhelésének aránya, azonban a forgalom sokkal nagyobb lesz, várhatóan hatalmas lesz a dugó.
A hétvégi tapasztalatok azt mutatták, hogy a Nagykörúton sem volt különösebb probléma, ám ez a hétköznapi forgalomban jelentősen megváltozhat. Ezen az útvonalon most fejezték be a korlátozásokkal járó villamosfelújítást, azért is tűnhetett kevésbé forgalmasabbnak. Vasárnap még felhajtott néhány eltévedt autó a lezárt Margit hídra, különösebb következmények nélkül. Ezt hétfőtől már nem tehetik meg. Általános tapasztalat, hogy délelőtt a Budáról Pestre tartó forgalom az erősebb, ajánlatos messze elkerülni például a Hegyalja utat. A Margit híd felújítása miatt kieső, napi 56000 autó áthajtását kell kiváltani, ebből a BKV Zrt által biztosított többlet - a 2-es metró és a 4-6-os villamosok kapacitásának növelésével - meghaladja a napi 45000 férőhelyet, áll a BKV közleményében. A szigeti bejáró - azaz a szárnyhíd - lezárása alatt a Margitsziget csak az Árpád híd felől lesz megközelíthető még a BKV járművei számára is: ezért a 26-os autóbusz az Árpád híd felől a Centenáriumi emlékműig közlekedve biztosítja majd az eljutást a Margitszigetre. A felújítás ideje alatt a villamosok ideiglenes vágányokon közlekednek. Az ideiglenes vágányokat az eredeti vágányzattal hétvégi vágányzár alatt kötik össze, várhatóan szeptember közepén. Ekkor a villamosok helyett pótló autóbuszok közlekednek majd. Ezután az ideiglenes nyomvonalakon 10 kilométer/órás sebességkorlátozás lesz érvényben, ezért az itt közlekedő járatokra többletjárműveket osztanak be. Emiatt a vonalon újból megjelenhetnek a csatolt Ganz-csuklós szerelvények. Augusztus 21-én, pénteken kezdték meg a Margit híd felújítását, a dunai átkelő várhatóan 2010 augusztusáig lesz lezárva az autósok elől. A főváros egyik legforgalmasabb hídját addig csak a gyalogosok és a tömegközlekedési eszközök használhatják. Jelentős forgalomkorlátozások várhatók a felújítás ideje alatt, mintegy negyven kereszteződésben hangolják át a jelzőlámpákat. A Margit körútról az autósok a Bem József utcán, illetve a Török utca és az Üstökös utca felé juthatnak le a rakpartra. Becslések szerint az Erzsébet híd és az Árpád híd a Margit híd forgalmának 30-40 százalékát veszi át, ezért a pesti hídfőnél kétsávosról háromsávosra növelik a Váci utat. A gyalogosok a déli járdán zavartalanul haladhatnak, a kerékpárosok pedig a KRESZ szabályai szerint tolhatják át biciklijüket. A felújítás miatt egyes BKV-vonalakon több jármű közlekedik. Sűrűbben jár például az 1-es villamos, a szentendrei HÉV vonalán pedig napközben hosszabb szerelvények közlekednek. A munkálatok várhatóan 2011 márciusáig tartanak, de a forgalomnak 2010 augusztusában szeretnék visszaadni a hidat. A beruházás áfa nélkül 20,8 milliárd forintba kerül, ebből hatmilliárdot az Európai Unió biztosít.