További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Összesen 14 darab érkezett meg abból a 32 darab használt Van Hool buszból, amit júniusban vásárolt a BKV, holott az összesnek meg kellett volna érkeznie a nyár végéig Budapestre. A buszokat most alakítják át, az első közülük októberben jelenhet meg a forgalomban.
A BKV összesen 32 darab használt alacsonypadlós csuklós Van Hool buszt vásárolt júniusban Belgiumból. Az első jármű június 25-én meg is érkezett Budapestre, a BKV közleményben akkor azt ígérte, hogy a nyár folyamán a többi is megérkezik és a buszok ősszel forgalomba is állnak.
Ehhez képest jelenleg 14 busz van Budapesten, abból is csak kettőnek van rendszáma. Hiába van rendszámuk viszont, mert a légkondi még nincs beszerelve és az ablakokat sem nagyobbították meg, így utast nem is szállíthatnak. Ezzel a két busszal jelenleg a BKV buszvezetői gyakorolnak.
Nemecz Gábor, a BKV fejlesztési és beruházási főosztályvezetője az Indexnek elmondta, hogy a többi Budapestre érkezett busz jelenleg műhelyben van, az utastéri légkondit szerelik be, valamint az ablakokat nagyobbítják meg.
A többi kisebb-nagyobb rendszerillesztési és szervizmunkával együtt buszonként mintegy 10 millióba kerül a forgalomba állítás. Az első buszok októberben állhatnak forgalomba. Nemecz szerint ezzel tartják az eredeti ütemtervet.
Mint azt az Index megírta, a buszokat át akarták festeni BKV-kékre, akkori – nem cáfolt – információink szerint darabonként hatmillió forintért, a klíma beszerelése pedig 3 millió forint lett volna.
Nemecz Gábor elmondta, hogy az átfestés végül elmarad, így összesen 60 millió forint költségmegtakarítást tudnak elérni. (A buszok egy része sárga, másik része ezüstös színű marad.)
A mintegy 10 milliós jelenlegi, buszonkénti átalakítási költség körülbelül felét állítása szerint a légkondi beszerelése adja ki. A főosztályvezető határozottan cáfolta, hogy a buszoknak alváztörésük vagy komolyabb alvázrepedésük lenne, mint az a sajtóban megjelent.
Nemes Gábor, a Cinkotai Autóbusz Üzem Szakszervezet elnöke szerint a buszokat szeptember elején, az iskolakezdésre már üzembe kellett volna állítani. Jelenleg alig van tartalékbusz, ha valamelyik üzemben levő busz lerobban, ami gyakran előfordul, nem nagyon tudják pótolni.