Jónás, Renátó
5 °C
18 °C

Maradnak a nyúlásmérő bélyegek

2009.11.16. 15:32
Az építési engedély szerint a Margit híd szétvágása előtt riasztási tervet is kell készíteni.

Aláírták a Margit híd északi hídfél rekonstrukciójának építési engedélyét. A határozat több kikötést tartalmaz, így például maradniuk kell az ősz elején felhelyezett nyúlásmérő bélyegeknek, és a híd hosszanti szétvágása előtt riasztási tervet kell készíteni.

Mint azt megírtuk, szeptember végén kiderült, alaposabb szakértői számításokat kell végezni, mint gondolták, emiatt a vizsgálat elhúzódik az eredetileg tervezetthez képest. A független statikus vizsgálata október 7-én készült el, ezt követte a most aláírt engedély, amelyet az Index főpolgármesteri hivatallal kötött megállapodása szerint nyilvánosságra hozunk a Hídpénz rovatban.

Az engedélyben a közlekedési hatóság kiköti, hogy a villamosok legfeljebb csak 5 km/óra sebességgel haladhatnak a hídon, és két szerelvény csak egy ponton, a szigeti pilléren találkozhatnak.

margithidfeluj 06

Az engedély szerint többek között a busz- és villamosközlekedés biztonsága miatt az építési állapot minden fázisában folyamatosan ellenőrizni kell a szerkezeti feszültségváltozást, ezért a hídon marad a szeptemberben felhelyezett 24 darab nyúlásmérő bélyeg.

A kereszttartók szétvágása előtt riasztási tervet kell készíteni a határértékek esetleges túllépésének esetére, valamint két héten belül ellenőrző számítást kell készíteni a csak három oldalán megtámasztott vasbeton pályalemez és a főtartók gerinclemezének horpadási teherbírásáról.

Az engedély szól arról is, hogy egyes szerkezeti elemeket, konzolokat az eredetileg tervezett S235 acélminőség helyett a magasabb szilárdsági osztályba tartozó S355 minőségű acélból kell készíteni.

Mint azt Rapkay Kálmán, a kivitelezést végző Közgép–Strabag–A-Híd-konzorcium egyik cégének, az A-Hídnak az igazgatója az Indexnek adott interjúban elmondta, az hogy a villamosközlekedés megmaradt a hídon, ideiglenes síneken hol a déli, hol az északi hídfélre helyezve, érdekes statikai problémát okozott.

Elmondta, hogy ha a villamos nem középen, hanem a híd szélén halad, akkor az a fél jobban lehajlik a nagyobb teher alatt, a másik oldal pedig felemelkedik. Ez a „billenés” tovább erősödik, ha az üres hídfélről lebontjuk a kicserélendő vasbeton szerkezetet.

A visszaépítésnél pedig hiába kerül rá a súly, teljesen nem megy vissza az eredeti helyére, mert a szerkezet merevsége lényegesen megváltozott. Ha nem vágják hosszában ketté a hidat, akkor hullámosodást okozna a járdán és az úttesten. A kettévágással viszont függetlenné teszik egymástól a híd két felét, és nem lesznek ilyen jelenségek.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?