Úgy értesültünk, hogy a BKV szuperkontroll csoportokat hoz létre, amelyek szerda üzemkezdettől kivizsgálják majd, hogy valósak-e azok az indokok, amelyek alapján a buszvezetők nem állnak ki a hibásnak talált buszokkal a garázsból.
Úgy tudjuk, hogy a BKV vezetése megelégelte a vitát azokkal a buszsofőrökkel, akik reggelente nem állnak ki járműveikkel a garázsból, különböző - gyakran egészen kicsi - hibákra hivatkozva. Ezért szuperkontroll csoportot hoz létre, amely üzemkezdetkor átvizsgálja a hibás buszokat.
Ha a vizsgálat során kiderül, hogy a sofőr például egy olyan indexbúra hiányára hivatkozik, ami előző nap este beálláskor még megvolt, akkor felelősségre vonják a járművezetőt. A csoport elsősorban a dél-budai és dél-pesti garázsokba megy.
A cég délutáni közleményéből kiderül, hogy a BKV-nál a keddi munkanap is csökkentett járműkiadással – hozzávetőleg 270 autóbusszal kevesebbel – indult. A fennakadások elsősorban a dél-budai és a dél-pesti területek közösségi közlekedését érintették.
A várakozási időt járműátcsoportosítással és alvállalkozók nagyobb mértékű bevonásával próbálták lerövidíteni. Így, ha késéssel is, de minden viszonylaton közlekedtek a járatok.
Nemes Gábor, a szakszervezeti sztrájkbizottság vezetője az elképzelésre reagálva elmondta, hogy a csoportot szerinte nyomásgyakorlásra használja a menedzsment. Reméli, hogy az ellenőrök a buszok mellett a dolgozók fagyos, füstös munkakörülményeit is megvizsgálják. A szakszervezeti vezető szerint a lépés a BKV vezetését minősíti, ami még mindig nem a valós problémára keresi a választ.