További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Elkerülhetetlennek látszik a sztrájk, de a BKV bízik benne, hogy a metrók járnak majd, talán a Combinók is közlekednek. A HÉV-ek nem mennek ki Budapestről. A BKV helyeket jelölt ki a buszvégállomásokon, ahol az önzetlen autósok felvehetik a hoppon maradt utasokat. Az Index kihasználja a lehetőséget, és megmutatja, milyennek kellene lennie a BKV-nak.
Elkerülhetetlennek látszik a sztrájk, hangzott el hétfőn Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes és Kocsis István, a BKV vezérigazgatójának sajtótájékoztatóján. Összesen 26 buszjárat közlekedik majd Budapesten a keddi sztrájk alatt. A vonalakon az alvállalkozók által üzemeltetett járművek közlekednek majd, de a Volánbusz is besegít.
A Volánbusz járatai Budapesten belül megállnak a BKV buszmegállókban és nem alkalmazzák az elsőajtós felszállási rendszert, illetve a bérleteket elfogadják a járatokon. A sztrájk az éjszakai buszjáratokat nem érinti, a trolik várhatóan szintén járnak kedden. A BKV kéri az utasokat, hogy indulás előtt tájékozódjanak az aktuális forgalmi helyzetről a cég honlapján vagy a telefonügyeleten (06-1-258 4636).
A BKV feltételezése szerint járnak majd a metrók. Úgy tudjuk azonban, hogy a három metrós szakszervezetből a legkisebb támogatja a sztrájkot, ezért a 3-as vonalon lehetnek fennakadások, és a kisföldalatti folyamatos közlekedése sem biztos. A HÉV-ek a tájékoztatás szerint Budapest határain belül közlekednek, a villamosok is bizonytalanul járnak. A BKV azt feltételezi, hogy a nagykörúti Combinókat nem érinti a sztrájk, több szakszervezeti vezető szerint viszont az egész hálózaton csak egy-két villamos kószál majd.
A BKV külön területeket jelöl ki a buszvégállomásokon, ahol reggel a befelé igyekvő autósok megállhatnak és felvehetnek utasokat. A fővárosi önkormányzat kifejezetten biztatja az úgynevezett a telekocsi-rendszer használatát. Ez azt jelenti, hogy az egymáshoz közelebb élő ismerősök egy autóba ülnek, együtt jönnek be a városba és megosztják a benzinköltséget. Az Index is beszáll a rendszerbe, megmutatjuk, hogyan képzeljük el "az európai értelembe vett" személyszállítást.
Elhangzott a tájékoztatón, hogy a sztrájk ellenére nem könnyítik meg az autósok dolgát: a buszsávokat változatlanul nem lehet használni, és a parkolás feltételei sem változnak.