Elkerülhetetlennek látszik a sztrájk

2010.01.11. 19:08
A BKV és a főváros az autósokat kéri, vigyék el a hoppon maradt utasokat, ha lehet. Az Index megmutatja, milyennek kellene lenni a BKV-nak.

Elkerülhetetlennek látszik a sztrájk, de a BKV bízik benne, hogy a metrók járnak majd, talán a Combinók is közlekednek. A HÉV-ek nem mennek ki Budapestről. A BKV helyeket jelölt ki a buszvégállomásokon, ahol az önzetlen autósok felvehetik a hoppon maradt utasokat. Az Index kihasználja a lehetőséget, és megmutatja, milyennek kellene lennie a BKV-nak.

Elkerülhetetlennek látszik a sztrájk, hangzott el hétfőn Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes és Kocsis István, a BKV vezérigazgatójának sajtótájékoztatóján. Összesen 26 buszjárat közlekedik majd Budapesten a keddi sztrájk alatt. A vonalakon az alvállalkozók által üzemeltetett járművek közlekednek majd, de a Volánbusz is besegít.

A Volánbusz járatai Budapesten belül megállnak a BKV buszmegállókban és nem alkalmazzák az elsőajtós felszállási rendszert, illetve a bérleteket elfogadják a járatokon. A sztrájk az éjszakai buszjáratokat nem érinti, a trolik várhatóan szintén járnak kedden. A BKV kéri az utasokat, hogy indulás előtt tájékozódjanak az aktuális forgalmi helyzetről a cég honlapján vagy a telefonügyeleten (06-1-258 4636).

A BKV feltételezése szerint járnak majd a metrók. Úgy tudjuk azonban, hogy a három metrós szakszervezetből a legkisebb támogatja a sztrájkot, ezért a 3-as vonalon lehetnek fennakadások, és a kisföldalatti folyamatos közlekedése sem biztos. A HÉV-ek a tájékoztatás szerint Budapest határain belül közlekednek, a villamosok is bizonytalanul járnak. A BKV azt feltételezi, hogy a nagykörúti Combinókat nem érinti a sztrájk, több szakszervezeti vezető szerint viszont az egész hálózaton csak egy-két villamos kószál majd.

bkvD KOS20100105001

A BKV külön területeket jelöl ki a buszvégállomásokon, ahol reggel a befelé igyekvő autósok megállhatnak és felvehetnek utasokat. A fővárosi önkormányzat kifejezetten biztatja az úgynevezett a telekocsi-rendszer használatát. Ez azt jelenti, hogy az egymáshoz közelebb élő ismerősök egy autóba ülnek, együtt jönnek be a városba és megosztják a benzinköltséget. Az Index is beszáll a rendszerbe, megmutatjuk, hogyan képzeljük el "az európai értelembe vett" személyszállítást.

Elhangzott a tájékoztatón, hogy a sztrájk ellenére nem könnyítik meg az autósok dolgát: a buszsávokat változatlanul nem lehet használni, és a parkolás feltételei sem változnak.