Tovább csúszik az Andor utca szélesítése
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A munkálatokat pénteken kellene megkezdenie a Budapesti Útépítő konzorciumnak, ám a lebonyolításra csak egy érvényes pályázat érkezett, ezért újra ki kell írni a közbeszerzési tendert, ez pedig mintegy három hónapos csúszást jelentene.
Lakos Imre (SZDSZ), a XI. kerület alpolgármestere az MTI megkeresésére azt közölte: elfogadhatatlannak tartja a három hónapos csúszást. Mint hozzátette, lát arra megoldást, hogy a tender megismétléséig el tudják kezdeni legalább a közműkiváltásokat és más előkészítő munkálatokat, bonyolító nélkül is. Arra hívta fel a figyelmet: a jogszabályok lehetőséget adnak arra, hogy ebben az átmeneti időszakban műszaki ellenőrt alkalmazzon a hivatal. Lakos Imre szerint így legfeljebb két-három hetet csúszhat a beruházás megkezdése.
Az Egér utat a Szerémi úttal összekötő dél-budai tehermentesítő utat 1993 óta akarja megépíttetni a főváros, de azóta többször lakossági tiltakozás, illetve forráshiány miatt meghiúsult a beruházás.
A mintegy két kilométeres, kétszer kétsávos tehermentesítő út megépítésének költségét a Főmterv eredetileg 3,5 milliárd forintra becsülte, ezt azonban a pályázattal sikerült 2,5 milliárd forintra csökkenteni. A beruházási összeg felét a főváros európai uniós pályázaton szeretné elnyerni, a döntés nyár végére várható.
A jelenleg kétszer egysávos úton megszűnik a súlykorlátozás, azt a jövőben már a 12 tonnás gépjárművek is használhatják. Az Andor utcába csatlakozó kis, kertvárosias utcák többségét nem zárják le az átmenő forgalom elől.
A korábbi tervek szerint hangfogó falak épültek volna a társasházak és a tehermentesítő út közé, a tervekben azonban ezek már nem szerepelnek. "Passzív zajvédelemként" ugyanakkor az útépítéssel egy időben kicserélik 700 társasházi, illetve panellakás 1.700 ablakát. A kiszélesített út mentén 380 fát, valamint cserjéket, fenyőket ültetnek és csaknem 16 ezer négyzetméteren füvesítenek.
A főváros közlekedési ügyosztálya azt közölte az MTI-vel, hogy az Andor utca 2x2 sávosra történő bővítése a tervek szerint "a térség forgalmi átrendeződését fogja eredményezni", és ebből adódóan az állandó torlódás miatt ma menekülőútként használt belső lakóutcák terhelése csökkenni fog.
Kitért arra is: az új út mellett a meglévő, korábban elkészült zajvédő falat a lehetőségek szerint meghosszabbítják, azonban a teljes útszakaszon nem oldható meg a zajvédő fal építése.