Létszámemelés a 4-es metrónál 50 millióért
Öt új embert venne fel a 4-es metró építését koordináló DBR Metró Projektigazgatóság a megnövekedett feladatkörre hivatkozva. A bérkeret így 50 millió forinttal emelkedne meg. A társaság idén 1 milliárd 187 millió forintból gazdálkodik.
Idén tovább növelné létszámát a DBR Metró Projektigazgatóság: 5 embert vennének fel. A létszámfejlesztés 50 millió forintba kerül. Az igényről szerdán vagy csütörtökön dönthet a fővárosi közgyűlés. A projektigazgatóság idei költségvetése 1 milliárd 187 millió forint.
Az előterjesztés szerint a projektigazgatóságnak több feladata lesz 2010-ben. Így például az őrmezői metrókijárat, buszpályaudvar, P+R parkoló és a Budaörsi út közötti közúti kapcsolat kialakítása, telekalakítások, ingatlanvásárlások, vagy a projekt elhúzódása miatti szerződésmódosítások előkészítése, lebonyolítása.
Legutóbb 2008-ban, a 2007-es 307 millió forintos keretet emelték meg a projektigazgatóságnál, több mint a duplájára, 678 millió forintra. A 2008-as létszám 2009-ben két fővel, 40 emberre bővült. 2009-ben egymilliárd 37 millió forintból gazdálkodott a szervezet.
Júniusban érhet célt a metrópajzs
Hétfő reggel elindult a 4-es metró déli alagútépítő pajzsa az utolsó előtti, Népszínház utcai állomás felé, északi párja két hét múlva követi, áll a projektigazgatóság közleményében. A tervek szerint hat hét múlva, azaz valamikor április második felében érik majd el a Népszínház utcai állomást.
A déli pajzs január közepén, az északi január végén érkezett meg a Rákóczi téri állomásra, majd kezdetét vette egy korábbinál átfogóbb karbantartás, illetve felkészítés.
A pesti oldalon az eddigi szakaszok rekordsebességgel épültek meg, és hasonló haladási ütemet tervez az alagútépítő BAMCO a még hátralévő két, egyenként 450 méteres szakaszra is, mindössze kéthetes felkészítő idővel kalkulálva a Népszínház utcai megállóban.
Nem számolnak már jelentősebb nehézségekkel a szakemberek, bár a Keleti pályaudvar előtti szakaszon kiérnek majd a pajzsok az agyagos talajból. Az utolsó 150 métert helyenként kavicsos rétegben fogják megtenni, ami speciális előkészítő munkákat és nagyobb odafigyelést igényel.
Ha minden a tervek szerint alakul és a BAMCO tartani tudja munkaütemtervét, június második felében a déli pajzs elérheti az első szakasz ideiglenes, Keleti pályaudvari végállomását.