Kisebb forgalom, több séta a Belvárosban
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A jövő héttől folytatódik a Budapest Szíve program, azaz a budapesti belváros átalakítása. Az átépítések lényeg, hogy csökkenjen az áthaladó autósforgalom, több hely jusson a gyalogosoknak, és több zöld legyen, ráadásul majdnem ingyen. Az 5,3 milliárd forintos költség 80 százalékát ugyanis az Európai Unió fizeti.
A Március 15. tér átépítése június 21-én kezdődik és a tervek szerint 2011 tavaszára fejeződik be. A most parkolónak használt hídfő alatti terület park lesz, felújítják a római romterületet, és a Piarista tömb földszintjén üzleteket nyitnak. A Duna-korzó folytatásaként a Petőfi téren kiszélesítik a gyalogosfelületet, és gyalogos átkelőhelyet alakítanak ki a Március 15.tér felé. Ismét lehet majd sétálni a Piarista közben.
Újra zebra lesz a Szabadsajtó úton a mostani aluljáró vonalában, a Váci utca északi szakaszáról a felszínen lehet átsétálni a déli szakaszra s vissza, akadálymentesítetten. Az átépítés az Apáczai Csere János utca vonalában a Belgrád rakparti csomópontig módosítja a közút vonalvezetését, és kiegészíti egy új kerékpárútszakasszal. A beruházás 2,2 milliárd forintba kerül, ebből 1,6 milliárd forint az uniós támogatás.
Az építkezés alatt szakaszosan különböző forgalomkorlátozásokra kell számítania Március 15. téren, a Pesti Barnabás utcában, az Apáczai Csere János utcában,az Erzsébet híd északi hídfőjénél, az Erzsébet híd alatti parkolóban, a Piarista közben és a Galamb utcában. Rövid időre le kell majd zárni Váci utca elejét is.
Június 22-én, jövő hét kezdődik a Károly körút átépítése is, amit szintén jövő év tavaszára fejeznének be. A Kiskörút a Dohány utca – Astoria között kétsávos lesz, az Astoriánál zebrákat festenek fel. A Dohány utca és a Deák tér között a széles járdákat övező fasor mellett a két villamospálya széthúzásával 8 méter széles zöldsáv jön létre, nyírt fasorral, ezzel a Kiskörútnak az Andrássy úthoz hasonló, ligetes hangulatot adnak.
A jelenlegi mindkét irányban háromsávos úttest két-két áthaladó közlekedési sávosra szűkül. A beruházás várhatóan 2011 tavaszára készül el. Ennek a beruházásnak 3,1 milliárd forint a költsége, melyből közel 2,7 milliárd forintot az Európai Unió biztosít az Európai Regionális Fejlesztési Alapból.
A kivitelezés első ütemében várhatóan június közepétől augusztus közepéig lezárják a Károly körút páratlan oldalát, az Astoria és a Dohány utca közötti szakaszon. A forgalom irányonként egy-egy sávban a Károly körút páros oldalán zajlik majd.
A forgalmat a Ferenczi I. utcánál vezetik át az V. kerületi oldalra, és a Dohány utcánál kerül vissza a helyére. A Wesselényi utca – Dob utca közötti „szervizút” szintén le lesz zárva vízcsőépítés miatt.
Ezt követően várhatóan július közepétől októberig lezárják a Károly körút páratlan oldalát a Dohány utca – Király utca közötti szakaszon. Itt a forgalmat 2-2 sávban a Károly körút páros oldalára terelik, a Károly körút - Dohány utca kapcsolat biztosításával.