Fellebbezett az Alstom
Az Alstom Transport 2010. augusztus 10-én elindította az NKH azon döntése elleni fellebbezési eljárást, amelyben a hatóság visszautasította a budapesti 2-es metróvonalra gyártott új metrószerelvények típusengedélyének kiadását, áll a cég lapunkhoz eljuttatott közleményében.
Mint arról beszámoltunk, az elutasítás legfőbb oka a járművek fékrendszerével volt kapcsolatos. Habár az Alstom szerint a kötöttpályás járművein található modern fékrendszer megfelel a legszigorúbb nemzetközi és Európai Uniós előírásoknak, a magyar OVSZ vonatkozó előírásainak nem felel meg.
Hivatalos fellebbezésében az Alstom Transport megnevezi azon nemzetközi nagyvárosokat, amelyek olyan Metropolis metrószerelvényeket üzemeltetnek vagy rendeltek az Alstom Transport-tól, amelyek fék architektúrája ugyanolyan, mint a Budapest számára gyártott Metropolis metrószerelvények fékberendezése. Ezen városok többek között a következők: Szingapúr (ahol az Alstom építette a világ legnagyobb, teljesen automata metróvonalát), Shanghai, Barcelona és Isztambul.
A Budapesti Közlekedési Vállalat azon bejelentésével kapcsolatban, amely szerint a társaság vizsgálja a szerződés felmondásának lehetőségeit, valamint jogi és pénzügyi következményeit, az Alstom álláspontja az, hogy a szerződés BKV Zrt. általi felmondásának körülményei nem állnak fenn.