További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az elmúlt hetekben többször is leállt a metró Budapesten, mert vagy egy szerelvény vagy az állomás füstölni kezdett. A helyzet súlyosbodását jelzi, hogy az egyik esetet kivizsgálta a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság és többek között jogszabálysértést állapított meg. A metrósok életét megmagyarázhatatlan, már-már paranormális jelenségek is keserítik.
Csak az elmúlt másfél hónapban négyszer állt le a budapesti metróközlekedés, legutóbb most vasárnap, mert egy szerelvény vagy egy állomás füstölni kezdett, de nyáron is legalább háromszor előfordult ilyen eset. A leállások idején metrópótló buszok viszik a feltorlódó utasokat, általában nagy a káosz. Az augusztus 15-i eset után a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság vizsgálatot indított a BKV-nál, és végzésében jogszabálysértést állapított meg.
A tűzoltóknak az volt a fő problémájuk az augusztusi esetnél, hogy a vezető ugyan leszállította az utasokat, amikor azok a füstöt jelezték, de a szerelvényt továbbvitte. Ezt követően még kétszer is füstölni kezdett a metró, de a tűzoltóknak csak másfél órával az első tűz után szóltak, ahelyett, hogy azonnal jeleztek volna.
A végzés szerint a visszagyulladás lehetőségét ezért nem zárták ki teljes mértékben, fennállt a lehetőség, hogy az újragyulladt szerelvény menet közben az alagútban reked. Ilyen esetben pedig rendkívül gyors tűzterjedéssel, jelentős hőterheléssel kell számolni, ami a tűzoltói beavatkozást rendkívüli módon megnehezíti, vagy akár meg is hiúsíthatja. A parancsnokság a BKV-t arra utasította, hogy 22 munkanapon belül tegye meg a szükséges intézkedéseket, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő.
Mint a BKV-tól megtudtuk, a végzés után az előírásnak megfelelően szabályozták a füstöléssel járó járműhibáknál a tűzoltósággal folytatandó kommunikáció módját. A forgalomirányító személyzetnek az eddigieknél gyorsabban kell értesítenie a tűzoltókat, ha füstölni kezd valami.
Az érintett személyzetet a BKV folyamatosan oktatja. A cég a metróban jelentkező tűzzel, füstöléssel járó kockázatok csökkentése érdekében az elmúlt időszakban is tett intézkedéseket. A 2-es metró vonalán például vízköddel oltó berendezéseket építettek be. A 3-as metró vonalán pedig a szerelvényeken tűzjelző, tűzoltó és kocsi azonosító rendszert telepítenek.
A füstölések mellett paranormális jelenségek is keserítik a metrót irányítók munkáját. Mint a metrósoktól megtudtuk, nemrég elszállt a Határ úti pincében található mini vezérlőasztal, amelyről a vonal egy szakaszán lehet kezelni váltókat, jelzőket. Simán kialudt az egész, semmit nem láttak rajta. Be is zárták az állomásokat a Népligettől Kőbányáig, de alig zárt be minden állomás, az asztal magától életre kelt, mint a karácsonyfaizzók, aztán ment minden tovább. De 10-15 percig fennállt a káosz.