Hella
14 °C
26 °C
Index - In English In English Eng

Eredmények

13
+1
4
+2
2
+2
1
+1
1
-2
FIDESZ-KDNP
63
13
52.77%
JOBBIK
21
1
6.34%
MSZP-PÁRBESZÉD
48
1
6.59%
DK
36
4
16.03%
LMP
28
0
2.16%
MOMENTUM
21
2
9.80%
MI HAZÁNK
63
0
3.29%
MKKP
6
0
2.60%
MUNKÁSPÁRT
5
0
0.42%

Részvétel

Magyarország: 43.37%, Mo: 43%,
Budapest: 52.51% Bp: 53%

Magyarország

Budapest

Európai parlament

Párt neve
2014
2019
EPP
221
179
S&D
191
150
ECR
70
58
ALDE&R
67
107
GUE/NGL
52
38
Zöldek/ESS
50
70
EFDD
48
56
ENF
52
58
NI
0
7
Egyéb képviselők
0
28

Az Orangeways nyerte a BKV midibusztenderét

2010.11.19. 12:43 Módosítva: 2010.11.19. 16:21

Az Orangeways nyerte meg a BKV midibuszokat működtető járatainak tenderét, tájékoztatott a busztársaság. Az Orangeways flottában negyven autóbusz közlekedik.

Új magyar gyártmányú S91-es típusú, alacsonypadlós, Euro V-ös, légkondicionált midi autóbuszok közlekednek jövő nyártól több budapesti buszvonalon, 2011 végéig fokozatosan váltják fel a 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat.

Az új járművek a Budai Vár autóbuszvonalain (16, 16A, 116), a gellérthegyi 27-es vonalon, a békásmegyeri lakótelep buszvonalain (143, 186, 243), a budai hegyvidék egyes járatain (39-es, 191-es, 237-es, 251-es járatok), továbbá a 100-as, 117-es, 183-as és a 203-203A buszvonalakon állnak forgalomba. Hétvégén a 118-as, 121-es, 137-es, 141-es, 165-ös és 175-ös járatokon is az új midibuszok közlekednek majd.

A BKV közleménye szerint a közbeszerzésen a legalacsonyabb üzemeltetési költséget ajánló szolgáltató kiválasztása volt a szempont. Az Orangeways által megajánlott díj a BKV-nak egy év alatt akár több száz millió forintos megtakarítást is lehetővé tesz a jelenlegi üzemeltetési költségekhez képest. A mostani midibuszok 541 forintos önköltségbe kerülnek a BKV-nak kilométerenként, míg az új modellben 379 forintra csökken az üzemeltetés.

A nyertes ajánlattevővel, illetve visszalépése esetén a második legkedvezőbb ajánlatot tevő VT Transman Kft-vel hatéves szerződést köt a BKV, amely azonban a Budapesti Közlekedési Központra száll majd át.

A szerződésben szabályozták, hogy utasforgalomtól függően akár 150 százaléknyi pluszkapacitást is rendelhet a BKV, amelyet midi-, szóló-, vagy csuklós busszal kell megoldani. Ha a járatkimaradások száma meghaladja a 3 százalékot, a szerződést 30 napon belül felmondhatja a BKV. Jelenleg a midibuszos vonalakon 10 százalék feletti a járatkimaradások száma.
A kiszervezés miatt járművezetői elbocsátást a BKV nem tervez.

Korábban a BKV midibuszaival nagyon sok probléma volt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság többször is bevonta több jármű engedélyét a műszaki hiányosságok miatt. A járművek üzemeltetéséről szóló tendert még 2009-ben írták ki, majd többször visszavonták.

A Webasto S91-est, amely Rába alvázra épül, és Magyarországon szerelik össze, a BKV 2008-ban már tesztelte a 10-es vonalon. A jármű először 2009. február 1-jén állt menetrendszerű forgalomba Gyömrőn, és több városban (Miskolcon, Pécsett, Hévízen, Keszthelyen) is tesztelték.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!