Év végéig hosszabbítanának a taxisok Ferihegyen
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A taxis szövetség elnöke, Metál Zoltán nyílt levelében azt javasolja, hogy a város vezetése az év végéig hosszabbítsa meg a május 26-án lejáró szerződést, és a következő több mint hat hónapban dolgozza ki a szakmai képviseletekkel az utasok és a főváros érdekeit is előtérbe helyező végleges megoldást.
Úgy fogalmaz: "ha a főváros felelős vezetői aláírják a lejáró BA-val a reptéri taxiállomásokra vonatkozó 5+5 éves szerződését, ugyanolyan bűncselekményt követnek el, mint az elődeik tették azt, az ügyészség folyamatban lévő vizsgálati gyanúja szerint".
A BA-t nem érdekli semmi, csak az évi 300 millió forint tiszta bevétel, amiért azokat a taxiállomásokat adják tovább bérbe, amelyeket a fővárostól ingyen kaptak - írja az elnök.
"Azok a taxisok, akik kiszorulnak ezekről a taxiállomásokról – 5.700 taxisból 5.400 – mennyivel fizetnek majd kevesebbet a fővárosnak az éves kötelező drosztdíjból" – kérdezi Metál.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a múlt héten azt közölte, hogy a május 25-i közgyűlésen születhet döntés a Liszt Ferenc repülőtér területén működő taxidrosztokról, így a reptér üzemeltetője és a főváros számára is lényegesen kedvezőbb feltételekkel rendeződhet az ügy.
A BKK arra reagálva közölte ezt, hogy a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. (BA) pénteki közleményében nyugtalanítónak tartotta a repülőtéri taxidrosztok helyzetét, mivel május 26-án lejár az üzemeltetésről szóló eddigi szerződés, és a BKK-nak kevés ideje van az újat aláírni.
A BKK hangsúlyozta, hogy a központ és Budapest célja is az, hogy a rendezett repülőtéri taxiszolgáltatást Budapest számára a korábbinál előnyösebb feltételek mellett biztosítsák.
A megállapodás szerint a BA-nek a reptér térségében olyan közcélú fejlesztéseket kellene végrehajtania, amelyek elősegítik a légikikötő közlekedési kiszolgálását. Ezek között vetődött fel a többi között a tömegközlekedési kapcsolatok javítása, a buszmegállók utastájékoztatásának fejlesztése, új jegyautomaták és utastájékoztató berendezések létesítése, továbbá a repülőtéri terminálokon tömegközlekedési információs központok és jegypénztárak létesítése.
Hardy Mihály, a BA vállalati kapcsolatok igazgatója szerint a BKK megállapodásától függetlenül is a Főtaxi marad a reptér szerződéses partnere, amelynek szolgáltatásával a reptér üzemeltetője teljesen elégedett.
A BA tavaly október 7-én közölte, hogy felmondta az addigi megállapodást a Zóna Taxival, és az ezt követően a repülőtérről üzemelő taxi szolgáltatásra kiírt tender győztese a Főtaxi lett. A taxitársaság 2010. december 7-től végzi a repülőtéri taxiszolgáltatást.