Kocsis: Éles hangon jeleztem Demszkynek
Az öregedő, 30-35 éves metrószerelvények műszaki átvizsgálásáról döntött ülésén a fővárosi közgyűlés. A városvezetés és az ellenzék a felelősségről és a felújított kocsik leselejtezéséről vitatkozott.
Elfogadta "a metrószerelvények elöregedettsége miatti műszaki auditra" vonatkozó javaslatot a fővárosi közgyűlés. A vita során az ellenzék a jelenlegi városvezetés felelősségét feszegette, a jelenlegi városvezetés viszont az előző városvezetését.
A döntés alapjául szolgáló előterjesztés idézi Kocsis István beszámolóját az ügyben, miszerint "a főpolgármesteri kabinetülésen éles hangon, félreérthetetlen módon jeleztem az eszközök öregedése következtében kialakuló vészhelyzetet, azonban segítséget a helyzet kezelésére nem kaptam, tulajdonosi intézkedés nem történt".
A szocialista képviselők arra is kíváncsiak voltak, hogy miért a teljesen felújított metrókocsikat vette ki a forgalomból a főváros, amikor úgy döntöttek, hogy 43 kocsit leselejteznek. Mint Andó Sándor elmondta, félő, hogy a fürdővízzel a gyereket is kiöntik a kádból a BKV-nál.
Kocsis István, a BKV vezérigazgatója személyesen válaszolt a felvetésekre. Eszerint igaz, hogy a leselejtezett 43 kocsi jelentős részét 10 éve felújították, ám a kritikus ponthoz, az alváz tartógerendáihoz nem nyúltak akkor és később sem. A gerendákat ugyanis nem lehet karbantartani, csak cserélni, de az nagyon drága lenne.
Tarlós Istvánnál Havas Szófia (MSZP) felszólalása után szakadt el a cérna, és azt mondta a képviselőnőnek, hogy ha tovább hepciáskodnak, előhúznak egy bizonyos jegyzőkönyvet. Az nem derült ki, hogy milyen jegyzőkönyvet, mindenesetre Havas Szófia elhallgatott.
Információink szerint a leselejtezés után nem szűntek meg a gondok a metrónál. Kedden délután a kék metró vonalán öt vonatból kellett kiszállítani az utasokat különböző hibák miatt, cserevonat pedig alig volt. Előfordult ajtóhiba, bekapcsolt a tűzjelző és fékezettséget jelző lámpa is.