Soha nem volt még ilyen szép a Margit híd
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Hivatalosan is megtartották hétfő este a Margit híd díszvilágításának a próbáját. A többi híddal ellentétben itt nem a felépítményt (mivel nincs), hanem a szerkezetet világítják meg.
A csaknem száz százalékban felújított híd - amiről csak egy szobor hiányzik - esti kivilágítása gyönyörű lett. A pilléreket, a kereszt alakú vasidomokat és a pilléreket összekötő íveket megvilágító fehér fény tökéletesen kiemeli a híd kecsességét és szépségét, ami megépítése óta most először kapott ekkora hangsúlyt a fővárosi éjszakában.
A Margit híd vitathatatlanul méltó társává vált a hasonlóképp szépen kivilágított Lánchídnak, Erzsébet hídnak, és Szabadság hídnak.
A tervező korábban úgy nyilatkozott, hogy diódás lámpákat helyeznek ki a híd szerkezetének megvilágítására. A díszvilágítási lámpatestekkel nemcsak az útszerkezet alatti vasszerkezetet világítják meg, hanem a meder- és parti pilléreket, valamint a mederpilléreken lévő szobrokat is.
Az előzetes egyeztetések és a korábbi próbavilágítások alapján főleg a pilléreket és az azokat díszítő szobrokat, valamint a pillérek közötti ívtartók külső oldalait láttatják. A díszvilágítást a híd északi és déli oldalán, valamint a szigetre vezető szárnyhídon is kiépítik.
Szeptember elején még úgy volt, hogy a hónap végére befejezik a díszvilágítás kiépítését, ám az a híd teljes befejezésével együtt tovább tolódott: nemrég a fővárosi képviselők megszavazták a Margit híd felújítása véghatáridejének kitolását 2011. augusztus 31-ről 2012. június 15-re.
Ezt az előterjesztő Hutiray Gyula városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes azzal indokolta, hogy több, előre nem látott feladatot is el kell végezni még, ilyen a díszkivilágítás megváltozott műszaki tartalma miatt keletkező feladatok, a kerékpáros közlekedés kialakítása a déli oldalon, a margitszigeti lehajtó és területének rendezése, valamint a Jászai téren egy gyalogos-átkelőhely létesítése.
Mint arról korábban beszámoltunk, a Margit híd kivitelezői szerződése szerint 2011. március 31-én lett volna a felújítás véghatárideje. Ahogy az időpont közeledett, úgy jelölték meg először a június 13-át, majd augusztus végét a kivitelezők. Végül a főváros és az MH-2009 Konzorcium a műszaki nehézségek és a díszvilágítás kiépítése miatt szeptember végét jelölte meg utolsó határidőnek.
A felújítási költséget korábban összevissza becsülték, ám amikor a pályázati ajánlatokat felbontották, még a sokat tapasztalt hivatalnokoknak is leesett az álla az összeg hallatán. Hosszas vita után a főváros elfogadta a több mint 24 milliárd forintos összegű szerződést (ebben nem volt benne a műemléki költség, valamint a jelentős tartalék, amelyekkel együtt 30 milliárdra rúgott a költségkeret), mert féltek, ha új pályázatot írnak ki, akkor sem kapnak olcsóbb ajánlatot, fél év viszont elszáll.