A Budapesti Közlekedési Központ közleménye szerint a múlt hét hétfőn bevezetett villamosbarát lámpaprogram hatására 32-ről 29-30 percre csökkent a 4-es és 6-os villamosok menetideje, így ugyanannyi villamos sűrűbben tud közlekedni. Eszerint a reggeli és délutáni csúcsidőben óránként 28 helyett 30 villamos közlekedik, azaz 7%-kal nőtt a kapacitás.
A BKK szerint régebben a lámpaprogramozásoknál a közúti gépkocsi-közlekedés élvezett előnyt, még akkor is, ha egy adott útvonalon a tömegközlekedést használók vannak többségben. A Nagykörúton óránként csúcsidőszakban egy irányban kb. 3000 ember utazik autóval (ez a hidakon mérhető maximum), míg 8000 utas használja a 4-es és 6-os villamosokat. Ezért a többség érdekei szerint mostantól nem az autókhoz, hanem a villamosokhoz hangolják a zöldhullámot és a lámpaprogramokat.
A BKK szerint az új lámpaprogram az első két nap tapasztalatai alapján jól vizsgázott, a várt hatásokat elérték, a villamosok gyorsabban és új, sűrűbb menetrendjüket betartva közlekednek. A Nagykörúton csúcsidőben az eddigi 90 helyett 60 másodperces ciklusokban működnek a lámpák, mely segíti a körúti villamosok egyenletes közlekedését, így a másfél vagy 3 perces követés helyett egyenletes 2 perces követést tudnak biztosítani csúcsidőben, ha nincs fennakadás a vonalon.
A közúti forgalomban érdemi fennakadást nem okozott az új lámpaprogram, a 60 és 90 másodperces ciklusidőkkel működő útvonalak találkozásainál kisebb, 1-2 perces menetidő-növekedést okozó torlódások fordultak elő, áll a közleményben. Az első reggeleken ilyet a Széll Kálmán téren és az Üllői úti csomópontban tapasztaltak. A gyalogosok várakozási ideje a legtöbb helyszínen csökkent a korábbi állapothoz képest.
A nagykörúti lámpák áthangolása 44,4 millió forintba került, amelyből 40 millió forintot az Európai Unió állt. A következő ütemben egyes dél-pesti villamosvonalakon felülvizsgálják felül, és alakítják át a lámpaprogramokat. Az új lámpaprogramot az Indexvideó is tesztelte.