A VT Transman nyerte az első busztendert

2012.04.12. 10:36

A VT Transman nyerte a 24 BKV-vonalra kiírt használtbusz-tendert. Nagy változás nem történik, ezeken a vonalakon eddig is a cég buszai közlekedtek alvállalkozásban, de szerződésük április végén, ezért kellett a vonalakat megpályáztatni újabb két évre. A cégnek egy komoly vetélytársa akadt, az Orangeways, a céget azonban súlyos hiba miatt kizárták. Az Orangeways jelezte: vitatják az eredményt, ezért fellebbeznek a döntés ellen.

A VT Transman nyerte a 8-as, 53-as, 58-as, 112-es, 114-es, 141-es, 150-es, 250-es, 250A, 213-as, 214-es jelzésű, illetve a 11-es, 26-os, 91-es, 111-es, 118-as, 133-as, 115-ös, 134-es, 155-ös, 156-os, 212-es, 218-as, 291-es jelzésű autóbuszvonalak üzemeltetésére kiírt tendert. A nyertes vállalkozó az eddig is használt, részben alacsonypadlós (Volvo Alfa Localo típusú) járművekkel szolgáltat, az érintett vonalakon a BKV magaspadlós járműveivel vegyesen, tájékoztatott a BKK.

A BKV alvállalkozóinak szerződése 2012. április 30-án lejár, így összesen 98 db forgalmi jármű pótlására van szükség. A BKV folyamatosan járműhiánnyal küzd, az elöregedett járművek üzemben tartása egyre nagyobb gondot jelent, jelenleg naponta 20-25 jármű hiányzik az utcákról, a saját járműparkjából tehát a májustól kieső teljesítmények pótlására nem képes.

TSD4857
Fotó: Kováts Dániel

A VT Transman legnagyobb riválisa a BKV piacára betörni szándékozó Orangeways volt, ám a BKK közlése szerint a cég által benyújtott ajánlati biztosíték nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak. Az ajánlati biztosíték az ajánlatkérő védelmét, a szerződéskötés – ajánlattevőnek felróható okból történő – elmaradása esetén a kompenzálásra vonatkozó pénzügyi garanciabiztosítást szolgálja. Az Orangeways City Kft. fizetési garancia benyújtásával kívánt eleget tenni, az azonban nem felelt meg a jogszabályban foglalt formai követelményeknek, ugyanis nem arra jogosult szervezet állította ki. Ezért a cég ajánlatát érvénytelennek minősítették.

Az Orangeways jelezte: vitatják az eredményt, ezért fellebbeznek a döntés ellen. A cég megerősíti a pályázat során kifogásolt bankgaranciát mint biztosítékot - tették hozzá. Jelezték továbbá, hogy a BKV további tenderein is indulni akarnak.

A BKK további vonalakat pályáztat meg, egyrészt a folyamatosan lejáró (még érvényben levő) alvállalkozói szerződések pótlására, valamint nyáron új vonalakra. Az előbbi járatokra használt buszokkal lehet pályázni, és a szerződések 1-2 évre szólnak, az utóbbira csak új buszokkal, a szerződéseket ott 8 éves időtartamra kötik majd meg. Az új buszok 2012 végén, 2013 elején állhatnak forgalomba, közöttük lehetnek magyar gyártású buszok is.

A BKK kalkulációi szerint a BKV és az alvállalkozók költsége közel azonos, de nem azonos színvonalú járművekkel. A fontos különbség, hogy a BKV-nak a jelenlegi anyagi helyzete miatt nincs lehetősége járművet vásárolni, szabad járműve pedig nem csak összevethető alacsonypadlós kivitelben, de még idős, magaspadlós járművek körében sincs. A nyertes vállalkozó kilométerdíja a jövőben az üzemanyagártól is függ.