Hamarosan indul az első, Németországból használtan vásárolt MAN-troli hatósági engedélyeztetési eljárása, áll a Budapesti Közlekedési Központ közleményében. A próbamenetekre felkészített kocsi egy 1000 km-es próbafutás után kaphatja meg az utasszállításhoz szükséges engedélyeket.
Mint arról a BKK beszámol, a vezetőfülkét a budapesti igények szerint zárttá alakították, és megszüntettük a beeresztő kaput, a sokak által csak „tökönvágóként” emlegetett akadályt. Az új padlóburkolat a kerekesszékkel közlekedőknek kedvez, biztonságosabban használhatják a trolibuszt.
Eberswaldében a gyerekek között osztatlan siker volt az első ajtó mögötti ülés, ezt az átalakított budapesti változatban is meghagyták.
A trolikat az eredeti zöld-fehérről pirosra festették. A tizenöt darab használt, MAN NGE 152 típusú trolibusz tavaly júliusban érkezett Budapestre a németországi Eberswaldéből. A 15 trolibusz 532 ezer euróba (143 millió forintba) került.
A buszokra nem volt egyszerű hatósági engedélyt szerezni. Mint arról beszámoltunk, az első trolibuszokat, tavaly nyári érkezésükkor a hivatalnokok nem tudták hova tenni jogszabályi hiányosság miatt. A vasúti járművek üzembe helyezésének engedélyezéséről és időszakos vizsgálatáról szóló 28/2003. (V.8.) GKM rendeletet leváltó, 2011. január 1-jétől hatályos, a vasúti járművek üzembe helyezésének engedélyezéséről, időszakos vizsgálatáról és hatósági nyilvántartásáról szóló 3/2010. (XII.23.) NFM rendelet hatálya ugyanis már nem terjedt ki a trolibuszokra.
A helyzetet ismerő szakember elmondása szerint ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy hiába mentek a BKV emberei a papírokkal a közlekedési hatóság buszokkal foglalkozó osztályára, ott átküldték őket a vasúti részlegre. A vasúti részleg illetékesség hiányában visszaküldte őket a buszosokhoz, ahol viszont sűrű sajnálkozások és széttárt karok várták őket. Úgy tűnik, hogy a probléma végül megoldódott.