Múlt hét szombaton leszakadt a díszmennyezet két darabja a 3-as metró népligeti állomásán. A BKV közleményben tudatta, hogy az eset műszaki kivizsgálása már a hétvégén elkezdődött, eddig a szakemberek nem találtak vizesedésre utaló jelet, illetve egyéb olyan műszaki okot, ami a történteket kiválthatta volna, ezért a vizsgálatok tovább folynak – írják. Hozzátették, a Népligetnél az elmúlt időszakban többször megfigyelhető volt kisebb állomásszerkezeti mozgás, amit több tényező is előidézhetett (például hirtelen hőmérséklet-változás, vagy a környezetből érkező többlet-terhelés), a vizsgálat erre is kiterjed.
A közlemény kitér arra is, hogy az eset kapcsán kérdésként merült fel, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) fődiszpécsere miért adott téves tájékoztatást arról, hogy nem volt szerelvény az állomáson. Mint írják, akkor a fődiszpécsernek annyi információja volt, hogy az állomáson az utasoknak a mennyezet leomlása nem okozott sérülést, a törmelék a vágányzónába hullott, ezt úgy értelmezte, hogy nem tartózkodott szerelvény az állomáson.
Később viszont kiderült, hogy a helyszínen egy szerelvény is tartózkodott. "Szeretnénk leszögezni, hogy sem a BKK-nak, sem a BKV-nak nem állt és nem áll szándékában, érdekében az eset egyetlen részletének eltitkolása sem, pusztán a gyors információadás szándéka vezetett téves információk közléséhez" – zárul a közlemény.